Målgruppe

Hovedforløb

Fagområde

Kontor, Handel og Forretningsservice

Varighed

3 timer

Uddannelse

Detailhandel med specialer

Viden Om Data

Gennem dette undervisningsforløb vil eleverne lære om, hvad omnichannel dækker over, og hvordan man skaber en sømløs kunderejse. Desuden vil eleverne få kendskab til de roller touchpoints og kundedata har i skabelsen af den gode kundeoplevelse. Dette forløb henvender sig til elever på hovedforløbets detailhandelsuddannelse i faget Omnichannel. Materialet indeholder tre sektioner, så du, som underviser, selv kan vælge, hvor meget af materialet, du vil gøre brug af.

Beskrivelse

Teknologien har givet virksomheder mange forskellige måder at markedsføre og sælge deres varer på. For kunderne betyder det også, at de i dag kan bruge mange forskellige kanaler og platforme på deres vej til et køb. Derfor er det vigtigt at vide, hvordan virksomhederne kan integrere kanalerne, så kunden får en ensartet og gnidningsløs oplevelse, selvom kunden skifter mellem forskellige kanaler.

Eleverne vil i dette forløb lære om, hvad omnichannel dækker over, og hvordan man skaber en sømløs kunderejse. Derudover vil eleverne få kendskab til de roller touchpoints og kundedata har i skabelsen af den gode kundeoplevelse.

Materialet henvender sig til elever på hovedforløbets Detailhandelsuddannelse i faget Omnichannel.

Vi har opdelt indholdet i tre sektioner, der har en varighed á 50-75 min. Du kan derved selv vælge om du udelukkende gør brug af én sektion eller hele materialet.

Sektionernes overskrifter er:

  • Introduktion til omnichannel (50 min.)
  • Kunderejsen (75 min.)
  • Kundedata (60 min.)

Du kan bladre direkte i undervisningsforløbet herunder.

Hvis du klikker på den turkise tekst herunder, vil e-bogen blive åbnet i en ny fane. Det link kan du kopiere og dele med dine elever.

Klik her og del linket med dine elever.

OBS! Log ind for at downloade den tilhørende lærervejledning, som du finder nederst på denne side.

Dette undervisningsforløb er en re-didaktiseret udgave af vores tidligere Omnichannel forløb. Vi har revideret og opdateret det og derved givet materialet et nyt liv. 

 

Opdateret februar 2024

Læringsmål

  • Eleven har kendskab til og forståelse for begrebet omnichannel.
  • Formålet er, at eleven opnår forståelse for, at den grundlæggende forskel ligger i anvendelsen af data på tværs af kanaler - både fysiske og digitale. Kundens adfærd er ikke længere lineær, og eleven kender til at indsamle data og anvende dette til senere interaktioner på tværs af kanaler. Eleven er blevet inspireret til at tænke på tværs i virksomheden og forstår vigtigheden i at få kunden placeret i centrum.

Materialet er blevet downloadet af 16 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.