Omnichannel – Sømløs kundeoplevelse med omnichannel

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

4 timer 00 minutter

Fagområde

Detailhandel med specialer

Databaseret Service & Forretningsudvikling

Hovedforløb: Detailuddannelsen med specialer

Dette forløb er blevet downloadet af 11 brugere

Læringsmål

  • Bekendtgørelse for detailuddannelsen: § 5 stk. 3: Eleven kan gennemføre personligt salg, intern opfølgning af markedsføringsindsatsen, salgsoptimering og salg selvstændigt ved at tiltrække og fastholde kundegrupperne gennem planlægning og anvendelse af forskellige betjeningsformer, varepræsentationsteknikker, salgsfremmende aktiviteter og events, herunder også e-salg.

Beskrivelse

Der findes ikke nogen entydig definition på begrebet omnichannel. 'Omni' kommer af latin, og betyder "alt" eller "alle steder". Da begrebet kom frem, var det mere en vision om fremtidens detailhandel end et konkret værktøj, man kunne bruge, men i dag er de teknologiske redskaber, der skal til for at kunne arbejde med omnichannel til stede. Mange taler om omnichannel, nogle arbejder med det, men meget få er nået i mål med visionen om den sømløse kundeoplevelse på tværs af alle kanaler i virksomheden.

I dette undervisningsforløb vil vi se på:

- Forskellen mellem multichannel og omnichannel
- Kundeoplevelse og -rejse
- Brug af kundedata
- Hvordan binder vi de forskellige kanaler sammen for kunden?

Du bliver præsenteret for figurer, cases og videoklip sammen med små øvelser. Afslutningsvis skal du lave en gennemgang af din egen virksomhed/butik i forhold til at skabe en sømløs oplevelse for kunden.

Undervisningsforløbet skal klæde dig på til at kunne løse udfordringen:

„Hvordan kan du skabe en sømløs oplevelse for kunderne i din virksomhed?“

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.