Målgruppe
EUD GF1, EUD GF2
EUD GF1, EUD GF2
Kontor, handel og forretning service
3 timer 00 minutter
Detailhandel med specialer, Kontor med specialer, Handelsuddannelse med specialer, Eventkoordinatoruddannelsen, Finansuddannelsen
Titel: Omnichannel og kunderejsen.
Forløbet er udviklet til EUD: USF Detail og Afsætning C
Forløbet gør eleven i stand til at kende forskel på multichannel og omnichannel. Eleven skal kunne redegøre for, hvilke touchpoints kunden møder på kunderejsen igennem de forskellige faser i beslutningsprocessen. Eleven skal være i stand til at komme med forbedringsforslag i vejen mod mere omnichannel i virksomheden.
Teknologien har givet virksomheder mange forskellige måder at markedsføre og sælge deres varer. For kunderne betyder det også, at de i dag kan bruge mange forskellige kanaler og platforme på deres vej til køb. Derfor er det vigtigt at vide, hvordan virksomhederne kan integrere kanalerne, så kunden får en ensartet og gnidningsløs oplevelse, selvom kunden skifter mellem forskellige kanaler.
Et af de begreber, mange snakker om for tiden, er omnichannel. Det lærer eleven mere om i dette undervisningsforløb, hvor vi bl.a. forsøger at besvare følgende spørgsmål:
- Hvad er omnichannel egentlig?
- Hvordan kan du identificere kundens vej igennem de mange salgs- og markedsføringskanaler, som virksomhederne bruger i dag?
- Hvordan kan du være med til at forbedre kundeoplevelsen, uanset hvilken kanal dine kunder vælger?
Undervisningsforløbet skal klæde eleven på til at kunne løse udfordringen:
„Hvilke kanaler anvender din virksomhed, og hvordan skaber du sammenhæng mellem dem?“