Omnichannel

Målgruppe

EUD GF1, EUD GF2

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

3 timer 00 minutter

Fagområde

Detailhandel med specialer, Kontor med specialer, Handelsuddannelse med specialer, Eventkoordinatoruddannelsen, Finansuddannelsen

Databaseret Service & Forretningsudvikling

Omnichannel og kunderejsen

Dette forløb er blevet downloadet af 27 brugere

Læringsmål

  • Kompetence nr. 7: Afsætning via elektroniske medier: Eleven skal have kompetence til på grundlæggende niveau at kunne afgøre valg af afsætningskanal ud fra givne produkter og en given målgruppe og være bevidst om sammenhængen imellem den fysiske butik og digitale salgskanaler.

Beskrivelse

Teknologien har givet virksomheder mange forskellige måder at markedsføre og sælge deres varer. For kunderne betyder det også, at de i dag kan bruge mange forskellige kanaler og platforme på deres vej til køb. Derfor er det vigtigt at vide, hvordan virksomhederne kan integrere kanalerne, så kunden får en ensartet og gnidningsløs oplevelse, selvom kunden skifter mellem forskellige kanaler.

Et af de begreber, mange snakker om for tiden, er omnichannel. Det lærer eleven mere om i dette undervisningsforløb, hvor vi bl.a. forsøger at besvare følgende spørgsmål:

- Hvad er omnichannel egentlig?
- Hvordan kan du identificere kundens vej igennem de mange salgs- og markedsføringskanaler, som virksomhederne bruger i dag?
- Hvordan kan du være med til at forbedre kundeoplevelsen, uanset hvilken kanal dine kunder vælger?

Undervisningsforløbet skal klæde eleven på til at kunne løse udfordringen:

„Hvilke kanaler anvender din virksomhed, og hvordan skaber du sammenhæng mellem dem?“

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.