Målgruppe
EUD GF2, EUX, Hovedforløb
EUD GF2, EUX, Hovedforløb
Kontor, handel og forretning service
4 timer 30 minutter
Kontor med specialer
Titel: Hvordan laver du en chatbot?
Dette forløb er udviklet til hovedforløbets kontoruddannelse med specialet administration, men andre kontorspecialer vil også kunne drage nytte af forløbet.
Forløbet giver eleven en grundlæggende forståelse af, hvad en chatbot er, hvordan den fungerer, og hvordan den kan indgå i kommunikationen mellem virksomheden og kunderne samt andre interessenter.
De findes flere og flere steder, og de fleste af os kender dem. Det er de små assistenter, der dukker op og spørger os, om der er noget, de kan hjælpe med, når vi fx søger på en hjemmeside. Vi ved det godt, men tænker måske ikke altid over, at den ”person” der spørger, og som vi måske chatter med, faktisk er en robot.
I dette forløb vil du blive klogere på, hvad chatbots er, hvordan de bruges og et forsigtigt bud på, hvordan fremtiden inden for dette område vil udvikle sig. For virksomheder kan der være store fordele forbundet med at anvende chatbots, og det skal vi se nærmere på.
Undervisningsforløbet skal klæde dig på til at kunne løse udfordringen: „Hvordan kan man bruge chatbots i din virksomhed?“
Som afslutning på forløbet, vil du også få mulighed for at lave din egen lille chatbot.