Kunstig intelligens

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

4 timer 30 minutter

Fagområde

Kontor med specialer

Databaseret Service & Forretningsudvikling

Hvordan laver du en chatbot?

Kristian Johansen Konsulent
Kirsten Kjær Rugaard Underviser Aarhus Business College
Dette forløb er blevet downloadet af 10 brugere

Læringsmål

  • Merkantile arbejdsopgaver, herunder kommunikation, salg og service, administration, informationssøgning, vejledning, statistik og økonomi, planlægning m.v.
  • Kundekontakt, herunder mundtlig og skriftlig kommunikation på dansk og eventuelt et fremmedsprog.
  • Anvendelse af it-værktøjer i løsning af merkantile arbejdsopgaver.

Beskrivelse

De findes flere og flere steder, og de fleste af os kender dem. Det er de små assistenter, der dukker op og spørger os, om der er noget, de kan hjælpe med, når vi fx søger på en hjemmeside. Vi ved det godt, men tænker måske ikke altid over, at den ”person” der spørger, og som vi måske chatter med, faktisk er en robot.

I dette forløb vil du blive klogere på, hvad chatbots er, hvordan de bruges og et forsigtigt bud på, hvordan fremtiden inden for dette område vil udvikle sig. For virksomheder kan der være store fordele forbundet med at anvende chatbots, og det skal vi se nærmere på.

Undervisningsforløbet skal klæde dig på til at kunne løse udfordringen: „Hvordan kan man bruge chatbots i din virksomhed?“

Som afslutning på forløbet, vil du også få mulighed for at lave din egen lille chatbot.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.