Målgruppe
Hovedforløb
Hovedforløb
Kontor, handel og forretning service
4 timer 00 minutter
Handelsuddannelse med specialer, Detailhandel med specialer
Titel: Kunstig intelligens og kundeservice
Forløbet er udviklet til hovedforløbets kontoruddannelser med specialerne administration og offentlig administration.
Forløbet giver eleven forståelse for, hvordan de kan bruge kunstig intelligens i deres kunde- og servicehåndtering.
Forløbet egner sig også til Handels- og Detailuddannelsen.
På fremtidens offentlige og private arbejdspladser vil kunstig intelligens formentlig i højere og højere grad blive benyttet. I dette forløb skal vi prøve at koble brugen af kunstig intelligens sammen med et mere traditionelt servicebegreb, så vi kan vurdere de muligheder, kunstig intelligens kan bidrage med i forhold til fremtidens serviceydelser.
For hvad kan den kunstige intelligens gøre for medarbejderne? Vil den forstyrre, hjælpe eller ligefrem erstatte medarbejderne? Og hvad med servicen, hvordan leverer du serviceydelser ved hjælp af kunstig intelligens? Hvordan bliver serviceniveauet? Dette vil du blive klogere på efter at have gennemgået dette undervisningsforløb.
Undervejs i forløbet kommer du bl.a. omkring følgende punkter:
•Hvad er kunstig intelligens?
•Kan brugen af kunstig intelligens bidrage til en anden form for serviceydelse?
•Er borgere/kunder positive overfor at blive betjent af andre end mennesker?
Undervisningsforløbet skal klæde dig på til at indgå i den fortsatte udvikling af offentlige serviceydelser, og du bliver afslutningsvis i stand til at kunne løse udfordringen:
„Hvordan kan du bruge kunstig intelligens til kunde- og servicehåndtering i din virksomhed?“