Målgruppe
Hovedforløb
Hovedforløb
Kontor, handel og forretning service
3 timer
Detailhandel med specialer
Dette forløb skal introducere eleven til, hvordan man kan optimere salget og kundernes oplevelse med den viden, vi har om butikkens kunder. Forløbet er udviklet til Detailuddannelsen.
Man kan anvende data til mange ting. Information om indkøbsvaner hos forbrugeren, tilgængeligheden hos forbrugeren i forbindelse med annoncering, hvornår besøger kunderne os, hvornår får man den største basketsize og meget mere, kan bruges til at optimere forretningen. Fokus i dette undervisningsforløb er derfor, at gøre eleverne og deres praktikvirksomhed klar til salg.
Forløbet henvender sig til elever på hovedforløbets Detailuddannelse.
Tit har vi en masse data på, hvornår kunderne er tilgængelige, som vi ikke får anvendt korrekt. Enten fordi vi ikke tænker over det, eller fordi det ikke lige passer ind i de ansattes travle hverdag. Skal vi som butik kunne overleve, skal vi også være klar, når kunderne er det. Der er nemme penge at hente, og gør vi det korrekt, vil kunderne også få en bedre købsoplevelse og dermed blive loyale.