Internet of Things (IoT) | Hovedforløb: Detail

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

5 timer 00 minutter

Fagområde

Detailhandel med specialer

Viden Om Data

Titel: Kundetracking i lokalområdet
Forløbet henvender sig til hovedforløbets detailuddannelse.
Forløbet giver eleven forståelse for, hvordan kundernes bevægelser kan trackes, hvilke virksomheder i nærområdet man med fordel kan samarbejde med for at få kunder i forretningen samt hvad der er vigtigt for, at et potentielt samarbejde giver kunder i din forretning.
Forløbet egner sig desuden til EUD/EUX: Informatik B, Afsætning B/C og Innovation C.

Dette forløb er blevet downloadet af 7 brugere

Læringsmål

  • Eleven kan udføre opgaver i relation til virksomhedens koncept, værdikæde og digitale forretningsforståelse.

Beskrivelse

Tænker du nogensinde på, at du går rundt med en sladrehank i lommen?

Din telefon kommunikerer hele tiden med omgivelserne og fortæller om din adfærd til dem, der ved, hvad de skal "lytte" efter. Den information kan forretningerne bruge til at lære om dine bevægelser og tilpasse sig disse eller forsøge at ændre dine bevægelser, til fordel for forretningen. Du har måske konkrete eksempler, hvor du har oplevet, det er sket, eller også er det sket, uden at du har oplevet det.

I dette forløb skal du kigge på, hvilke informationer du kan få adgang til omkring kundernes bevægelser i din forretnings lokalområde. Du bliver også præsenteret for ideer til, hvad disse informationer kan bruges til, så du kan få flyttet flere kunder ind i din forretning.

Undervisningsforløbet skal klæde dig på til at kunne løse udfordringen:

„Hvordan kan data om lokale kundebevægelser give flere kunder i din forretning?“

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.