Målgruppe

Hovedforløb

EUX

Fagområde

Kontor, Handel og Forretningsservice

Varighed

4 timer

Uddannelse

Handelsuddannelse med specialer

Viden Om Data

Titel: Growth Hack din virksomhed.
I dette forløb lærer eleven, hvordan man kan bruge Growth Hacking, som et redskab til at optimere salget i en virksomhed samt hvordan man kan fastholde ens målgruppe på et forholdsvis lille budget ved at skrue på en masse små parametre løbende. Growth Hacking er en del af en Growth proces, hvor man på kryds af afdelingerne i virksomheden arbejder frem mod samme mål.

Beskrivelse

Forløbet henvender sig til hovedforløbets handelsuddannelse med specialer under faget: Digital markedsføring 1- 16993-3

Growth Hacking handler om at teste en masse idéer af i håb om at forbedre eksempelvis din virksomheds hjemmeside. Man skal ikke være bange for at fejle undervejs, for det giver alt sammen læring, som gør en klogere på processerne.

Nogle sammenligner Thomas Edison, manden der i 1879 opfandt glødepæren, med nutidens Growth Hackere. Hans mindset for at lykkedes var bl.a.

“Negative resultater er præcis, hvad jeg gerne vil have. De er lige så værdifulde for mig som positive resultater. Jeg finder aldrig det, der virker bedst, hvis jeg ikke også finder det, der ikke gør.”
Thim, T. & Jensen, T. (5. november 2018) WTF er Growth Hacking.

I dette forløb skal eleven blive klogere på, hvordan man kan arbejde med Growth Hacking. I slutningen af forløbet skal eleven arbejde med udfordringerne:

Hvordan skaber man vækst på simple måder?
Hvor falder kunderne fra i købsprocessen på din hjemmeside under kunderejsen?
Hvordan kan du med anvendelse af data finder flaskehalsene på din hjemmeside?

Læringsmål

  • Eleven har kendskab til forskellige kampagner og kan bidrage til udvikling af online koncepter.
  • Eleven har kendskab til trends inden for anvendelse af data i digital handel.

Materialet er blevet downloadet af 2 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.