Google Analytics | Hovedforløb: Detail

Målgruppe

EUD GF2, EUX, Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

4 timer 00 minutter

Fagområde

Detailhandel med specialer

Viden Om Data

Titel: Boost hjemmesiden via Google Analytics.
Forløbet er udviklet til hovedforløbets detailuddannelser.
Forløbet giver eleven forståelse for, hvordan man bliver klogere på målgrupper og forskellige målgruppers færden til og på hjemmesiden vha. Google Analytics.
Forløbet kan også anvendes af EUD/EUX: Ervhervsinformatik B, Afsætning B/C og Innovation C.

Dette forløb er blevet downloadet af 16 brugere.

Læringsmål

  • Eleven behersker relevante økonomiske nøgletal og mål for butikken til løbende kontrol og opfølgning, herunder opfølgning på markedsføringsindsatsen og handlingsplaner, der sikrer optimering af butikkens indtjening.

Beskrivelse

Har du nogensinde overvejet, hvem der egentlig besøger din hjemmeside? Eller hvordan de besøgende færdes på din hjemmeside?

Dette undervisningsforløb handler om, hvordan du vha. Google Analytics kan blive klogere på en målgruppes færden på din hjemmeside, så markedsføringsindsatsen bliver mere målrettet.

Google Analytics er et gratis program, som alle, der har en hjemmeside, vil kunne tilmelde sig og anvende. Programmet fungerer som et værktøj, man kan bruge til at "tracke", hvordan brugere færdes på hjemmesider. Den viden kan du bruge til at optimere din hjemmesides brugeroplevelse, hvilket i sidste ende kan øge den værdi, hjemmesiden skaber for virksomheden.

I Google Analytics kan man trække en lang række rapporter, som bl.a. fortæller om, hvem dine brugere er, hvordan deres adfærd er, og hvor mange af dem, der rent faktisk foretager en værdiskabende handling for din virksomhed, som fx et køb.

Undervisningsforløbet skal klæde dig på til at kunne løse udfordringen:

„Hvordan kan data fra Google Analytics anvendes i arbejdet med at forbedre en hjemmeside?“

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.