Målgruppe
EUD GF2, EUX, Hovedforløb
EUD GF2, EUX, Hovedforløb
Kontor, handel og forretning service
4 timer 00 minutter
Detailhandel med specialer
Titel: Boost hjemmesiden via Google Analytics.
Forløbet er udviklet til hovedforløbets detailuddannelser.
Forløbet giver eleven forståelse for, hvordan man bliver klogere på målgrupper og forskellige målgruppers færden til og på hjemmesiden vha. Google Analytics.
Forløbet kan også anvendes af EUD/EUX: Ervhervsinformatik B, Afsætning B/C og Innovation C.
Har du nogensinde overvejet, hvem der egentlig besøger din hjemmeside? Eller hvordan de besøgende færdes på din hjemmeside?
Dette undervisningsforløb handler om, hvordan du vha. Google Analytics kan blive klogere på en målgruppes færden på din hjemmeside, så markedsføringsindsatsen bliver mere målrettet.
Google Analytics er et gratis program, som alle, der har en hjemmeside, vil kunne tilmelde sig og anvende. Programmet fungerer som et værktøj, man kan bruge til at "tracke", hvordan brugere færdes på hjemmesider. Den viden kan du bruge til at optimere din hjemmesides brugeroplevelse, hvilket i sidste ende kan øge den værdi, hjemmesiden skaber for virksomheden.
I Google Analytics kan man trække en lang række rapporter, som bl.a. fortæller om, hvem dine brugere er, hvordan deres adfærd er, og hvor mange af dem, der rent faktisk foretager en værdiskabende handling for din virksomhed, som fx et køb.
Undervisningsforløbet skal klæde dig på til at kunne løse udfordringen:
„Hvordan kan data fra Google Analytics anvendes i arbejdet med at forbedre en hjemmeside?“