Målgruppe
EUD GF1, EUD GF2, EUX
EUD GF1, EUD GF2, EUX
Kontor, handel og forretning service
4 timer 00 minutter
Kontor med specialer, Detailhandel med specialer, Eventkoordinatoruddannelsen, Handelsuddannelse med specialer, Finansuddannelsen
Titel: Google AdWords
Forløbet er udviklet til EUD/EUX: Afsætning C/B og Erhvervsinformatik C/B.
Forløbet introducerer eleven til Google AdWords og hjælper eleven med at svare på spørgsmålet: Hvordan rammer man en virksomheds målgruppe via Google AdWords-annoncer?
Har du også oplevet, at du har søgt på et bestemt produkt og efterfølgende får målrettede annoncer på netop det produkt, når du besøger andre hjemmesider?
Hvorfor sker dette og hvordan foregår det egentlig? Det skal vi kigge nærmere på i dette mikro-forløb. Eleven vil blive klogere på Google AdWords og hvordan det fungerer i praksis. Eleven skal udvikle to valgfrie annoncetyper til virksomheden, som de mener rammer målgruppen bedst.
Som afslutning på forløbet skal eleven komme med et bud på følgende udfordring:
„Hvordan rammer man en virksomheds målgruppe via Google AdWords annoncer?"
Forløbet er oprindeligt udviklet til Afsætning C/B og til det udfasede fag IT C/B. Vores forløb udviklet til IT C/B egner sig godt til det nye fag Erhvervsinformatik C/B, og derfor anbefaler vi dette forløb til Erhvervsinformatik C/B. Du kan derfor opleve, at læringsmålene ikke afspejler sig 100 procent i faget Erhvervsinformatik.