Online markedsføring | EUD/EUX: Afsætning C/B og Erhvervsinformatik C/B

Målgruppe

EUD GF1, EUD GF2, EUX

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

4 timer 00 minutter

Fagområde

Kontor med specialer, Detailhandel med specialer, Eventkoordinatoruddannelsen, Handelsuddannelse med specialer, Finansuddannelsen

Viden Om Data

Titel: Google AdWords
Forløbet er udviklet til EUD/EUX: Afsætning C/B og Erhvervsinformatik C/B.
Forløbet introducerer eleven til Google AdWords og hjælper eleven med at svare på spørgsmålet: Hvordan rammer man en virksomheds målgruppe via Google AdWords-annoncer?

Forfattere

Dette forløb er blevet downloadet af 35 brugere.

Læringsmål

  • Identificere grundlæggende afsætningsforhold på forskellige markeder.
  • Anvende simple afsætningsøkonomiske modeller i brancherelevante sammenhænge.
  • Anvende grundlæggende viden om konkrete virksomheders omverdensforhold, udbud og efterspørgsel til at begrunde afsætning og markedsføring i enkle, brancherelevante sammenhænge.

Beskrivelse

Har du også oplevet, at du har søgt på et bestemt produkt og efterfølgende får målrettede annoncer på netop det produkt, når du besøger andre hjemmesider?
Hvorfor sker dette og hvordan foregår det egentlig? Det skal vi kigge nærmere på i dette mikro-forløb. Eleven vil blive klogere på Google AdWords og hvordan det fungerer i praksis. Eleven skal udvikle to valgfrie annoncetyper til virksomheden, som de mener rammer målgruppen bedst.

Som afslutning på forløbet skal eleven komme med et bud på følgende udfordring:

„Hvordan rammer man en virksomheds målgruppe via Google AdWords annoncer?"

Forløbet er oprindeligt udviklet til Afsætning C/B og til det udfasede fag IT C/B. Vores forløb udviklet til IT C/B egner sig godt til det nye fag Erhvervsinformatik C/B, og derfor anbefaler vi dette forløb til Erhvervsinformatik C/B. Du kan derfor opleve, at læringsmålene ikke afspejler sig 100 procent i faget Erhvervsinformatik.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.