Målgruppe

EUD GF2

Fagområde

Kontor, Handel og Forretningsservice

Varighed

4 timer 00 minutter

Uddannelse

Detailhandel med specialer

Viden Om Data

Titel: Disruption i detailbranchen
Dette forløb er udviklet til EUD/EUX: USF Detail, og egner sig desuden til Afsætning C.
Efter endt forløb skal eleverne have forståelse af, hvad disruption er, og hvordan det kan medvirke til at skabe øget salg for en virksomhed eller butik.

Beskrivelse

I dette undervisningsforløb skal eleven arbejde med den digitale disruption og se på, hvordan man generelt kan bruge data til at udvikle nye forretningskoncepter. De skal bl.a. se nærmere på disse spørgsmål: Hvad er disruption?

Hvilke tiltag og nye muligheder er der i den branche, du vil arbejde i?
Hvilke data er der til rådighed i den forretning, du vil arbejde i?
Hvordan kan du udnytte data til at ”disrupte” din branche?

Eleven vil undervejs blive præsenteret for udvalgte cases, videoklip og små øvelser. Kurset afsluttes med en opgave, hvor de skal udarbejde et forslag til, hvordan de vil videreudvikle et konkret forretningskoncept ved hjælp af data. Formålet er, at eleven skal opnå en generel forståelse af, hvad disruption er, og hvordan de ved hjælp af data kan disrupte din branche.

Undervisningsforløbet skal således klæde eleven på til at kunne løse udfordringen:

Hvordan kan ny teknologi/indsamling af egne data udnyttes til at ”disrupte” din branche?

Læringsmål

  • Eleven opnår viden om butikskoncepter og trends.
  • Eleven får færdigheder til at skelne mellem forskellige butikskoncepter og forklaring af trends påvirkning af konceptudviklingen.

Materialet er blevet downloadet af 22 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.