Digitalisering, data og robotter | Erhvervsinformatik C

Målgruppe
EUD GF2
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
2 timer
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Handelsuddannelse med specialer
Kontor med specialer
Eventkoordinatoruddannelsen
Dette undervisningsmateriale inddrager servicerobotten, som en aktiv del af undervisningen, hvor eleverne lærer, hvordan robotten kan anvendes til at indsamle data, og hvordan robotten som et digitalt artefakt kan analyseres.
Beskrivelse
Dette undervisningsmateriale henvender sig til grundforløbet – Erhvervsinformatik C.
Emnet er digitalisering, data og robotter, hvor eleverne lærer om, hvorfor det er vigtigt at lære om nye teknologier.
Eleverne får kendskab til robotten, og hvad den kan anvendes til. Derudover ser eleverne også hvordan man kan arbejde med robotten samt programmere den.
Materialet strækker sig over 2 – 3 lektioner af 45 minutter.
I zip-filen, som du kan downloade herunder, hvis du er logget ind, finder du en pdf med inspiration til, hvordan du kan gøre brug af selve materialet både før, under og efter.
Derudover finder du også en PowerPoint-præsentation, som er selve undervisningsmaterialet, du kan dele med dine elever.
OBS! Vær opmærksom på at du også kan finde noter i selve PowerPointet.
Læringsmål
- Eleven kan i en erhvervsfaglige kontekst analysere et digitalt artefakts forudsætninger, indstillinger, funktionalitet samt intenderet brug.
- Eleven kan anvende computationel tankegang til løsning af problemstillinger i en erhvervsfaglig kontekst.