Digitalisering, data og robotter | Erhvervsinformatik C

Målgruppe

EUD GF2

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

2 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer, Kontor med specialer, Handelsuddannelse med specialer, Eventkoordinatoruddannelsen

Viden Om Data

Dette undervisningsmateriale inddrager servicerobotten, som en aktiv del af undervisningen, hvor eleverne lærer, hvordan robotten kan anvendes til at indsamle data, og hvordan robotten som et digitalt artefakt kan analyseres.

Dette forløb er blevet downloadet af 1 bruger.

Læringsmål

  • Eleven kan i en erhvervsfaglige kontekst analysere et digitalt artefakts forudsætninger, indstillinger, funktionalitet samt intenderet brug.
  • Eleven kan anvende computationel tankegang til løsning af problemstillinger i en erhvervsfaglig kontekst.

Beskrivelse

Dette undervisningsmateriale henvender sig til grundforløbet – Erhvervsinformatik C.

Emnet er digitalisering, data og robotter, hvor eleverne lærer om, hvorfor det er vigtigt at lære om nye teknologier.

Eleverne får kendskab til robotten, og hvad den kan anvendes til. Derudover ser eleverne også hvordan man kan arbejde med robotten samt programmere den.

Materialet strækker sig over 2 – 3 lektioner af 45 minutter.

I zip-filen, som du kan downloade herunder, hvis du er logget ind, finder du en pdf med inspiration til, hvordan du kan gøre brug af selve materialet både før, under og efter.
Derudover finder du også en PowerPoint-præsentation, som er selve undervisningsmaterialet, du kan dele med dine elever.

OBS! Vær opmærksom på at du også kan finde noter i selve PowerPointet.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.