Målgruppe
Hovedforløb
Hovedforløb
Kontor, handel og forretning service
6 timer 00 minutter
Detailhandel med specialer
Titel: Kan AR og VR forbedre kundeservice?
Dette forløb er udviklet til hovedforløbets detailuddannelse. Forløbet identificerer de muligheder, der er for detailhandlen for at øge kundeoplevelsen, så kunderne opnår præferencer over for den enkelte butik/butikskæde ved hjælp af AR/VR.
Forløbet kan desuden anvendes til EUD/EUX: Erhvervsinformatik, Afsætning, Innovation.
Du kender sikkert allerede VR (Virtual Reality) og AR (Augmented Reality). Du har sikkert brugt AR i flere år på din smartphone eller tablet. Husker du fx Pokémon Go dillen tilbage i 2016, hvor man skulle fange, kæmpe med og træne virtuelle pokémon'er? Ja selvfølgelig gør du det. Eller når du finder et passende Snapchat-filter til at underbygge dit budskab, ja, så er det såmænd også AR teknologi, der bliver anvendt med avanceret software til ansigtsgenkendelse.
Dansk detailhandel bevæger sig i en retning af øget konkurrence fra internet-handel, hvilket betyder, at de fysiske butikker skal fokusere på andet og mere end blot at sælge varer. De må i højere grad differentiere sig fra hinanden og give kunderne nogle oplevelser, de ikke kan få andre steder. Her kan service være en af parametrene til at forbedre kundeoplevelsen i butikken.
I det følgende forløb lærer du mere om, hvad VR og AR er, og hvordan det kan bruges til at forbedre kundeoplevelsen i butikkerne.
Undervisningsforløbet skal klæde dig på til at kunne løse udfordringen:
„Hvordan kan AR/VR forbedre kundeservicen i din butik?“