AR og VR

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

6 timer 00 minutter

Fagområde

Detailhandel med specialer

Databaseret Service & Forretningsudvikling

Kan AR og VR forbedre kundeservice?

Dette forløb er blevet downloadet af 7 brugere

Læringsmål

  • Fra bekendtgørelsen om detailhandelsuddannelser §5 stk 24: Eleven kan udføre opgaver i relation til virksomhedens koncept, værdikæde og digitale forretningsforståelse.

Beskrivelse

Du kender sikkert allerede VR (Virtual Reality) og AR (Augmented Reality). Du har sikkert brugt AR i flere år på din smartphone eller tablet. Husker du fx Pokémon Go dillen tilbage i 2016, hvor man skulle fange, kæmpe med og træne virtuelle pokémon'er? Ja selvfølgelig gør du det. Eller når du finder et passende Snapchat-filter til at underbygge dit budskab, ja, så er det såmænd også AR teknologi, der bliver anvendt med avanceret software til ansigtsgenkendelse.

Dansk detailhandel bevæger sig i en retning af øget konkurrence fra internet-handel, hvilket betyder, at de fysiske butikker skal fokusere på andet og mere end blot at sælge varer. De må i højere grad differentiere sig fra hinanden og give kunderne nogle oplevelser, de ikke kan få andre steder. Her kan service være en af parametrene til at forbedre kundeoplevelsen i butikken.

I det følgende forløb lærer du mere om, hvad VR og AR er, og hvordan det kan bruges til at forbedre kundeoplevelsen i butikkerne.

Undervisningsforløbet skal klæde dig på til at kunne løse udfordringen:

„Hvordan kan AR/VR forbedre kundeservicen i din butik?“

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.