
Alle forløb oprettet af Ina Hensel
Internet of Things (IoT) | Detailuddannelsen
Titel: IoT og intelligente tekstiler.
Forløbet giver eleven et indblik i udviklingen af intelligente tekstiler. I forløbet skal eleverne bl.a. arbejde med, hvordan IoT både kan tænkes ind i tekstildesign og i indretningen af butikkerne, og hvordan den nye teknologi både kan skabe værdi for butik og kunder.
I løbet af forløbet skal eleverne herudover også arbejde med, hvordan de intelligente tekstiler kan udvikles og bruges på en bæredygtig og dataetisk måde.
Dataetik | Almen & offentlig administration
Titel: Kom i gang med dataetik
Forløbet giver eleven forståelse for, hvad dataetik er, hvorfor virksomheder skal arbejde med dataetiske overvejelser, og hvordan man kan implementere dataetik i den virksomhed, man er ansat i. Eleven skal bl.a. arbejde med borgeres/kunders ret til privatliv, hvordan man forhindrer potentielt misbrug, samt hvordan man kan anvende dataetik som en konkurrencemæssig fordel for virksomheden.
Dataforståelse | Handelsuddannelsen
Titel: Den gode kundeanalyse
I dette forløb kommer eleven til at få forståelse for, hvad der er vigtigt, når man skal lave en kundeanalyse fra start til slut.
Eleven kommer til at arbejde med 1. hvordan man gennemfører en kundeanalyse, herunder metodevalg og valg af målgruppe, 2. hvordan man udformer den rigtige spørgeramme, samt 3. hvordan man præsenterer sine indsamlede data.
Smart City | EUD/EUX: Samfundsfag C
Titel: Smart City - et smartere samfund?
Forløbet henvender sig til Samfundsfag C på grundforløbet.
Forløbet introducerer gennem eksempler eleven til Smart City-begrebet samt begreberne Internet of Things og Big Data, der er centrale i forbindelse med Smart City-begrebet. Forløbet belyser, hvor langt vi er i Danmark og giver eleven indsigt i, at brugen af smart City-initiativer kræver overvågning af byer og borgerne. Som del af forløbet skal eleverne forholde sig til, om det er etisk korrekt, og hvordan man kan sikre, at borgenes ret til privatliv overholdes.
Sociale medier | Hovedforløb: Kontor, offentlig adm.
Titel: Offentlig kommunikation på SoMe.
Forløbet giver eleven forståelse for sociale mediers muligheder og udfordringer for offentlige myndigheder. Forløbet kommer omkring begreber som GDPR, push- vs. pull-strategier i forhold til traditionelle medier, shitstorms og krisekommunikation.
Afslutningsvis skal eleven komme med forslag til, hvordan de i egen praktikplads kan gøre brug af sociale medier.
Cirkulær Økonomi | Samlet pakke med forløb
Vi har her samlet alle vores undervisningsmaterialer om Cirkulær Økonomi til dig, der underviser.
Denne samlede pakke består af et forløb til grundforløbet samt to forløb til henholdsvis økonomispecialet og administrationsspecialerne.
Cirkulær Økonomi | Hovedforløb: Kontor, offentlig adm.
Titel: Cirkulær tankegang i virksomheden.
Forløbet er udviklet til Kontoruddannelsen med specialet offentlig adm. til faget Kvalitet og Service, men kan også med fordel anvendes af almen administration.
Forløbet handler om, hvordan man omstiller fra lineær til cirkulær økonomi og præsenterer 5 cirkulære forretningsmodeller. Afslutningsvis skal eleven komme med forslag til, hvordan de i egen virksomhed kan implementere cirkulære elementer.
Smart City | Hovedforløb: Kontor, offentlig adm.
Titel: Smart City-teknologier i den offentlige sektor
Forløbet henvender sig til hovedforløbets kontoruddannelse med specialet offentlig administration.
Forløbet giver indblik i Smart City-begrebet og belyser, hvordan vi i Danmark bruger Smart City-teknologier til at forbedre kvaliteten og serviceniveauet for borgerne. Eleven får desuden indsigt i, at smarte løsninger kan skabe vækst og samtidig sætte turbo på den grønne omstilling. Slutteligt berøres etiske overvejelser ved bl.a. overvågning.
Sociale medier | Hovedforløb: Handel med specialer
Titel: CSR i virksomhedens SoMe-strategi
Forløbet henvender sig til hovedforløbets handelssuddannelse med specialer.
Forløbet giver eleven et indblik i, hvad Corporate Social Responsibility (CSR) er, og hvordan virksomheder kan bidrage til samfundet. Samtidig får eleven en grundlæggende forståelse for, hvordan det kan skabe værdi for virksomheden at arbejde strategisk med at formidle CSR-strategien gennem de sociale medier.
Forløbet kan også anvendes til faget Afsætning, såfremt underviser bidrager med fiktive virksomheder.
AR & VR | Samlet pakke med forløb
Vi har her samlet alle vores undervisningsmaterialer om AR & VR til dig, der underviser. Denne samlede pakke består af 4 separate forløb samt vores fagpakke inden for emnet AR & VR.
Viden Om DataOmnichannel | Samlet pakke med forløb
Vi har her samlet alle vores undervisningsmaterialer om Omnichannel til dig, der underviser. Denne samlede pakke består derfor af 8 separate forløb samt vores fagpakke inden for emnet omnichannel.
Viden Om DataErhvervsinformatik C/B | Samlet pakke med forløb
Erhvervsinformatik C/B - samlet pakke med 11 af Viden om datas forløb.
Vi har her samlet alle vores undervisningsforløb om Erhvervsinformatik C/B til dig, der underviser. Denne samlede pakke består derfor af 11 separate forløb inden for faget Erhvervsinformatik C/B.
Cirkulær økonomi | Hovedforløbets økonomispeciale
Titel: Fra lineær til cirkulær økonomi.
Forløbet rammer ind i økonomispecialets to fag: Budgettering og Økonomistyring. Forløbet introducerer eleven for begrebet cirkulær økonomi og fem cirkulære forretningsmodeller. Eleven får desuden indsigt i, hvordan FN's verdensmål taler ind i den cirkulære tankegang, og skal afslutningsvis løse udfordringen: Hvilke områder i din virksomhed kan du se potentialet i at omlægge fra lineær til cirkulær økonomi?
Cirkulær økonomi | EUD/EUX: Erhvervsområdeforløb EO1/ Afsætning B
Titel: Cirkulær økonomi & BMC (Business Model Canvas).
Forløbet introducerer eleven for begrebet cirkulær økonomi og forretningsmodellen Business Model Canvas (BMC). Eleven kommer til at arbejde med fem forskellige cirkulære forretningsmodeller, og skal afslutningsvis løse udfordringen: Hvordan kan danske virksomheder omstille sig fra en lineær til en cirkulær forretningsmodel?
Sociale medier | EUD/EUX: Afsætning C
Titel: Mål SoMe-strategien med Google Analytics.
Forløbet henvender sig til EUD/EUX: Afsætning C. Forløbet giver eleven grundlæggende forståelse for vigtigheden af virksomheders anvendelse af sociale medier. Desuden lærer eleven, hvordan markedsføringsindsatsen på SoMe måles og dermed også kan optimeres vha. Google Analytics samt hvordan målgruppen er en vigtig del af SoMe-strategien.
Sociale medier | EUD: Afsætning C/USF
Titel: Strategisk markedsføring på SoMe.
Forløbet henvender sig til EUD: Afsætning C/USF. Forløbet giver eleverne indsigt i, hvordan virksomheder anvender sociale medier strategisk med henblik på at øge virksomhedens salg og brandværdi.
Dataforståelse | Hovedforløb: Kontor med specialer, almen og offentlig adm.
Titel: Dataforståelse og validitet.
Forløbet henvender sig til hovedforløb: Kontor med specialer, herunder almen og offentlig administration.
Forløbet giver indblik i, hvordan man vurderer, hvor valid en undersøgelse er. Eleven kan bl.a. bruge dette til at kvalitetssikre egne undersøgelser.
Den digitale butik | Hovedforløb: Detail
Dette forløb ser ind i fremtidens teknologier for detailbranchen. Det henvender sig til hovedforløbet på detailuddannelsen.
Forløbets primære omdrejningspunkt er syv videoer, der eksemplificerer fremtidens detailbutik og begrebet 'Seamless', på dansk 'sømløs'.
Den digitale butik | Grundforløb
Dette forløb ser ind i fremtidens teknologier for detailbranchen. Det henvender sig til GF1 og GF2.
Forløbets primære omdrejningspunkt er syv videoer, der eksemplificerer fremtidens detailbutik og begrebet 'Seamless', på dansk 'sømløs'.