Dato / Tid

2. december 2021

Kl. 12:30 - 14:30

Sted

Online

Kom til live webinar direkte fra Kina sammen med dine elever! - På det sidste i rækken af China Update-webinarerne ser vi tilbage på de to store digitale handelsevents Singles Day og Black Friday - hvilke nye tendenser er der, og hvad kan vi lære af det i Danmark?

På denne side kan du læse mere og tilmelde dig webinaret:

China Update | Livestreaming & fremtidens e-handel

Dato: 2. december kl. 12.30-14.30

E-handel og salg via livestreaming er mere sofistikeret i Kina, end vi er vant til at se i Danmark. Hver dag ser mange hundrede millioner med på alle de store platforme, som tilbyder en blanding af salg- og underholdning via f.eks. livestreaming. Det skaber en stor mængde data og forbruger-indsigt, som platforme og brands kan bruge til at forudsige købemønstre og præferencer. Hvis data er det nye olie, så er Kina et kæmpe oliefelt. 

På dette webinar stiller vi skarpt på, hvordan både succesfuld brands og e-handelsplatforme har udviklet sig i Kina, hvad der er nyt og hvordan data bliver brugt til at skabe nye forretningsmodeller. ”Black Friday” i Kina hedder Single’s Day, og her logger hundrede millioner af kinesere på, for at få de bedste priser. Men e-handlen i Kina er i høj grad også blevet en sammensmeltning mellem underholdning og shopping. Hvert år lancerer de største spillere TV-shows med brands og kendisser, og de formår at udnytte både online- og offline kanaler til at give oplevelser og varer til forbrugerne. Udviklingen og innovationen inden for hvordan fremtidens handel ser ud, foregår meget på eksperiment-niveau i Kina. Hvert år er der nye oplevelser. Vi kigger med, og taler i dette webinar om, hvad de nyeste trends i Kina er – måske kommer de til en butik eller webshop nær dig! 

Webinaret er designet til at give en masse gode eksempler og cases, og med nogle arbejdsspørgsmål skabe debat og diskussion, som kan give stof til eftertanke hos de danske erhvervsskoleelever, hvad enten de går på grundforløb eller arbejder i servicesektoren, inden for offentlig administration, detail eller andre erhverv, hvor teknologi i de kommende år vil spille en større rolle, og i nogle tilfælde ændre arbejdsopgaver.

Webinaret tager dig og dine elever med på en digital studietur til Kina i et 2 timers live event.

Se med hvis du er nysgerrig på, hvordan fremtidens e-handel kan se ud, og om dansk e-handel og detailhandel kan lære noget af kineserne og de succesfulde brands online!

Forberedelse

Som forberedelse kan eleverne med fordel læse de to artikler herunder. Den første handler om Livestreaming i Kina, hvor man i dag sælger alt fra AUDIer til perlesmykker. Den anden artikel handler om fænomenet “social shopping”, hvor gruppekøb gennem sociale medier bl.a. kan give store rabatter.

Webinaret er afholdt og tilmelding er ikke længere mulig