Podcast | Fremtidens kundeservice med MATAS

Her kan du lytte til vores podcast med indhold, inden for emnet Fremtidens kundeservice - MATAS , som du sammen med de dertilhørende arbejdsspørgsmål aktivt kan tage i brug i undervisningen med det samme. Vi inddrager som altid faglige eksperter, der deler deres viden fra erhvervslivet med os. Denne podcastepisode henvender sig primært til faget afsætning.

I denne podcastepisode om Fremtidens kundeservice, har vi besøg af:

  • Elisa Schjødt Frank, Kundeservicemedarbejder ved MATAS.

Er podcasten relevant for min undervisning?

For at gøre det nemt for dig, der underviser, at danne dig et overblik over om podcasten passer ind i din undervisning, har vi i det nedenstående hæfte fundet frem til de fag og emner på grundforløb og hovedforløb, der taler ind i podcasten.

Vi har desuden fundet målpinde/læringsmål, som du kan sætte flueben ved, hvis du inddrager podcasten i din undervisning.

Spørgsmål til podcasten Fremtidens kundeservice MATAS 

Introduktion 

  1. Hvem er Elisa Schjødt Frank? 

Hvad er det specielle ved MATAS? 

  1. Hvorfor vendte Elisa tilbage til MATAS? 

Hvad er god kundeservice for dig og MATAS? 

  1. Hvad er kundeservice for dig? Nævn tre ting som skaber en god kundeserviceoplevelse for dig.  
  2. Hvilken rolle spiller fejl i kundeservice-afdelingen?
  3. Hvilken forandring har MATAS kundeservice været igennem de seneste 6 år? 

Hvilken udvikling har MATAS oplevet i forhold til, hvad jeres kunder efterspørger af services? 

  1. Hvilken indvirkning har kundernes efterspørgsel på kundeservicen i MATAS? Kom ind på det digitale aspekt.  
  2. Hvilke opgaver har medarbejderne i kundeservice hos MATAS? 

Hvilke udfordringer har I mødt i jeres arbejde med kundeservice? 

  1. Hvad mener Elisa med at ”læringskurven har været stejl”? 

Hvilke tendenser forudser du – MATAS i forhold til jeres fremtidige kundeservice? 

  1. Hvordan ser MATAS fremtidige kundeservice ud?  

Hvilke unikke kundeservices tilbyder I jeres kunder? 

  1. Hvilke unikke kundeservices tilbyder MATAS deres kunder?  
  2. Hvilken rolle spiller kunderne i forhold til disse unikke services? 
  3. Hvad synes du, om disse unikke services som MATAS tilbyder?  

Anvender I kunstig intelligens i jeres kundeservices? 

  1. Hvad er en chatbot? 
  2. Har du interageret med en chatbot før i forbindelse med kundeservice? Fortæl gerne om din oplevelse.  

Har I gjort jer dataetiske overvejelser i forhold til at anvende kunstig intelligens i jeres kundeservice?  

  1. Hvad menes der med dataetik? (Tag gerne internettet i brug) 
  2. Hvilke dataetiske overvejelser har MATAS gjort sig i forbindelse med at anvende kunstig intelligens i kundeservice? 

Anvender I augumented reality? 

  1. Hvad er augumented reality? (Tag gerne internettet i brug) 
  2. Hvad bruger MATAS AR til? 
  3. Har du prøvet MATAS filter før? Hvis ja, hvad synes du om det?  
  4. Hvilken værdi giver AR til MATAS kunder? 

Hvordan har MATAS oplevelse af liveshopping været? 

  1. Hvad er liveshopping? 
  2. Hvorfor begyndte MATAS på liveshopping?  
  3. Hvad synes kunderne om liveshopping? 

Hvor meget fylder den onlinedel af MATAS for jeres kunder? 

  1. Hvilken rolle spiller kundeservice, når det kommer til onlinesalg?  

Hvordan arbejder MATAS med kundeoplevelser?   

  1. Hvordan arbejder MATAS med kundeoplevelser? 
  2. Hvorfor er kundeserviceafdelingen et godt sted at starte sin karriere?   

 

Du kan lytte til alle vores podcastepisoder på SoundCloud.
God fornøjelse!