Podcast | Too Good To Go - En snak om marketing og kommunikation

Her kan du lytte til vores podcast, hvor vi har inviteret Rikke Nissen, som er Head of Marketing hos virksomheden Too Good To Go ind i studiet. Der bliver både snakket om intern og ekstern kommunikation, kommunikationsstrategi, kanaler, B2B og B2C. For at gøre det nemt for dig, har vi lavet arbejdsspørgsmål, som du aktivt kan tage i brug i din undervisning med det samme.
I denne Too Good To Go podcastepisode med titlen ‘En snak om marketing og kommunikation’ taler vi med:
- Rikke Nissen, Head of Marketing ved Too Good To Go
Er podcasten relevant for min undervisning?
For at gøre det nemt for dig, der underviser, at danne dig et overblik over om podcasten passer ind i din undervisning, har vi i det nedenstående hæfte fundet frem til de fag og emner på grundforløb og hovedforløb, der taler ind i podcasten.
Vi har desuden fundet målpinde/læringsmål, som du kan sætte flueben ved, hvis du inddrager podcasten i din undervisning.
Arbejdsspørgsmål til Too Good To Go podcastepisoden med titlen ‘En snak om marketing og kommunikation’:
OBS: Inden eleverne skal lytte til denne podcast, er det en god ide, at I på klassen snakker om virksomheden Too Good To Go. Kender eleverne virksomheden? Ved de, hvad den arbejder med? Formålet med at snakke om dette på klassen er, at du som underviser nu ved, at dine elever har et lille kendskab til virksomheden, og er klar til at få udbygget denne kendskab med mere viden.
Intern kommunikation
- Hvorfor har der været stor fokus på virksomhedens interne kommunikation?
- Hvorfor er transparens vigtigt for virksomheden?
- Hvordan sikrer Rikke den interne kommunikation i virksomheden? (Både globalt og nationalt)
Koncernsprog
- Hvor mange lande opererer virksomheden på?
- Hvad er koncernsproget?
Interne kommunikationskanaler
- Hvilke kommunikationskanaler anvender virksomheden?
- Hvilke kommunikationskanaler anvender I i din praktikvirksomhed?
Ekstern kommunikationsstrategi
- Hvilken mission har virksomheden?
- Virksomheden opererer ud fra fem fokuspunkter. Hvad handler de fem fokuspunkter om? (Tag gerne internettet i brug)
- Hvad betyder det at generere leads?
- Hvorfor betyder samarbejdet med andre aktører meget for virksomheden?
Kommunikation til B2C
- Hvordan skaber Too-Good-To-Go efterspørgsel?
- Hvordan kommunikerer virksomheden med sine kunder?
Kommunikation til B2B
- Hvordan kommunikerer virksomheden med sine B2B kunder?
- Hvilken forskel er der på kommunikationen mellem B2C og B2B kunderne?
Listen over indflydelsesrige virksomheder
- Hvilken pris har virksomheden vundet?
Opdeling af målgrupper B2C og B2B
- Hvorfor har virksomheden opdelt sine kunder i målgrupperne B2C og B2B?
Organisering B2C og B2B
- Hvordan er virksomheden organiseret i forhold til B2B og B2C?
Kundebeskrivelse
- Hvilke kunder har virksomheden?
- Hvilke parametre kigger på virksomheden på, når de skal foretage en segmentering?
Priser og inflation
- Hvilken indflydelse spiller prisen og inflationen hos kunderne ifølge Rikke?
Service
- Hvilken rolle har kundeserviceafdelingen for virksomheden?
- Hvordan kan kunderne kontakte virksomheden?
Fremtidens marketing
- Hvordan ser fremtidens marketing ud for virksomheden?
- Hvorfor betyder data meget for virksomheden?
- Anvender I data i din praktikvirksomhed? Hvad anvender I data til?
Konkurrencesituationen
- Hvordan ser konkurrencesituationen ud for Too-Good-To-Go?
- Hvilke parametre kigger Rikke på, når hun snakker om konkurrenter?
Drivere og barrierer
- Hvilke drivere har kunderne til at anvende virksomheden?
- Hvilke barrierer har kunderne til at anvende virksomheden?
- Hvordan bruger virksomheden den viden om drivere og barrierer i kommunikationen til kunderne?
Kommunikationsstrategi
- Hvad laver det globale marketingteamet blandt andet ved Too-Good-To-Go?
Du kan lytte til alle vores podcastepisoder på SoundCloud.
God fornøjelse!