Podcasts | Sociale medier
Her kan du lytte til vores to podcasts inden for emnet Sociale medier, som du sammen med de dertilhørende arbejdsspørgsmål aktivt kan tage i brug i undervisningen med det samme. Vi inddrager som altid faglige eksperter, der deler deres viden fra erhvervslivet med os. De to podcasts er fra henholdsvis 2019 og 2020. God fornøjelse!
I denne første podcast (2019) om sociale medier har vi besøg af:
- Rico Rømer Soos, Direktør i marketingbureauet Adformation.
- Tine Lund, Kommunikationskonsulent i Trekantområdet.
Derudover deltog undervisere fra Campus Vejle, Learnmark Horsens, Aalborg Handelsskole og IBC.
Arbejdsspørgsmål til podcasten om Sociale medier 2019
- Hvordan bruger Tine de forskellige sociale kanaler til at markedsføre sig?
- Rico snakker om et begreb, der hedder Return of investment. Hvad betyder dette begreb?
- Hvordan beskriver de to eksperter de forskellige sociale platforme? Hvad kan man anvende de forskellige sociale platforme til?
- Hvordan udvælger man den rette influent til at indgå et samarbejde med?
- Hvordan sikrer man sig, at ens opslag bliver set?
- Hvad betyder begrebet Take over? Og hvordan kan det skabe værdi?
- Hvilke data er interessante i forhold til kampagner?
- Hvilke fremtidige tendenser er der, når man snakker om sociale medier?
I denne anden podcast (2020) om Sociale medier, tager vi fat i et emne vi har berørt tidligere. Vi har i denne podcast besøg af:
- Steffen Kjærulff, Kommunikationskonsulent hos UCL
- Simon Arvidson, Markedsanalytiker hos RIIS Retail
- Simon Hansen, Head of SEM hos Morning Train
Desuden er der 2 medværter, Tina Lange som er underviser på IBC og Hanne-Lise Bundgaard som er underviser på Roskilde Handelsskole.
Derudover deltog undervisere fra Unord, Viden Djurs og Tietgen.
Arbejdsspørgsmål til podcasten om Sociale medier 2020
- Hvilke medier anbefaler eksperterne, man skal gøre brug af, når man skal markedsføre sig? Både set ud fra et B2B og B2C synspunkt.
- Hvad er forskellen på B2B og B2C, når man snakker om markedsføring på de sociale medier?
- Hvordan laver man en god SoMe strategi?
- Hvad betyder KPI? Brug gerne internettet til hjælp.
- Hvordan bruger man sociale medier, når man er en offentlig institution?
- Hvordan skaber man en god interaktion med sin målgruppe på de sociale medier?
- Hvordan kan man nå den unge målgruppe ifølge eksperterne?
- Hvordan måler man værdien af sin SoMe marketing?
- Hvad betyder re-targeting?
- Hvilke råd giver de tre eksperter til de studerende ved de merkantile uddannelser?
- Hvad siger fremtiden angående sociale medier og B2B?
Du kan lytte til alle vores podcastepisoder på SoundCloud.
God fornøjelse!