Her kan du lytte til vores to podcasts inden for emnet Sociale medier, som du sammen med de dertilhørende arbejdsspørgsmål aktivt kan tage i brug i undervisningen med det samme. Vi inddrager som altid faglige eksperter, der deler deres viden fra erhvervslivet med os. De to podcasts er fra henholdsvis 2019 og 2020. God fornøjelse!

I denne første podcast (2019) om sociale medier har vi besøg af:

  • Rico Rømer Soos, Direktør i marketingbureauet Adformation.
  • Tine Lund, Kommunikationskonsulent i Trekantområdet.

Derudover deltog undervisere fra Campus Vejle, Learnmark Horsens, Aalborg Handelsskole og IBC.

 

Arbejdsspørgsmål til podcasten om Sociale medier 2019

  • Hvordan bruger Tine de forskellige sociale kanaler til at markedsføre sig?
  • Rico snakker om et begreb, der hedder Return of investment. Hvad betyder dette begreb?
  • Hvordan beskriver de to eksperter de forskellige sociale platforme? Hvad kan man anvende de forskellige sociale platforme til?
  • Hvordan udvælger man den rette influent til at indgå et samarbejde med?
  • Hvordan sikrer man sig, at ens opslag bliver set?
  • Hvad betyder begrebet Take over? Og hvordan kan det skabe værdi?
  • Hvilke data er interessante i forhold til kampagner?
  • Hvilke fremtidige tendenser er der, når man snakker om sociale medier?

I denne anden podcast (2020) om Sociale medier, tager vi fat i et emne vi har berørt tidligere. Vi har i denne podcast besøg af:

  • Steffen Kjærulff, Kommunikationskonsulent hos UCL
  • Simon Arvidson, Markedsanalytiker hos RIIS Retail
  • Simon Hansen, Head of SEM hos Morning Train

Desuden er der 2 medværter, Tina Lange som er underviser på IBC og Hanne-Lise Bundgaard som er underviser på Roskilde Handelsskole.

Derudover deltog undervisere fra Unord, Viden Djurs og Tietgen.

Arbejdsspørgsmål til podcasten om Sociale medier 2020

  • Hvilke medier anbefaler eksperterne, man skal gøre brug af, når man skal markedsføre sig? Både set ud fra et B2B og B2C synspunkt.
  • Hvad er forskellen på B2B og B2C, når man snakker om markedsføring på de sociale medier?
  • Hvordan laver man en god SoMe strategi?
  • Hvad betyder KPI? Brug gerne internettet til hjælp.
  • Hvordan bruger man sociale medier, når man er en offentlig institution?
  • Hvordan skaber man en god interaktion med sin målgruppe på de sociale medier?
  • Hvordan kan man nå den unge målgruppe ifølge eksperterne?
  • Hvordan måler man værdien af sin SoMe marketing?
  • Hvad betyder re-targeting?
  • Hvilke råd giver de tre eksperter til de studerende ved de merkantile uddannelser?
  • Hvad siger fremtiden angående sociale medier og B2B?

Du kan lytte til alle vores podcastepisoder på SoundCloud.
God fornøjelse!