Må man sige at et produkt er miljøvenligt og hvad skal der til for at en virksomhed kan hævde at den arbejder med bæredygtighed? Det hersker der tvivl om både hos forbrugere og virksomheder. I dette webinar dykker vi ned i Forbrugerombudsmandens guide til klima- og miljømarkedsføring og kommer med konkrete eksempler på do's & dont's.

I de kommende år vil vi se mange sager om Greenwashing – eller det som vi på danske vil kalde vildledende bæredygtighedsmarkedsføring. Vi skal naturligvis undgå greenwashing, men slet ikke at kommunikere er ikke løsningen.

I dette webinar dykker vi ned i essensen af forbrugerombudsmandens guide til klima- og miljømarkedsføring. Vi har fokus på håndgribelige do’s and dont’s krydret med lærerige eksempler fra virkelighedens verden.

Hvem er webinaret særligt relevant for?

Webinaret er åbent for alle AMU-undervisere, men er særligt relevant for dig, der underviser på følgende AMU kurser:

    • Kommunikation i en bæredygtig virksomhed (20925)
    • Bæredygtige mærkningsordninger i detailhandlen (48778)
    • Ledelse af grøn omstilling og bæredygtighed (45251)
    • Økonomistyring med fokus på bæredygtighed (20837)
    • Bæredygtighed og miljø ved afvikling af events (49891)
    • Konceptstyring med fokus på bæredygtighed (20836)
Pia R. Bødker

Har du spørgsmål?

Pia R. Bødker
Bæredygtighedskonsulent


Webinaret afholdes af Videncenter for Digital Handel og Viden om Data og er en del af en række af webinarer og workshops til AMU. Formålet er at sikre ny viden om den grønne omstilling og bæredygtighed til AMU-undervisere og det er gratis at deltage.