Undervisning til undervisere

Er I med til at uddanne fremtidens medarbejdere? Så har I har som skole mulighed for at booke Videncenter for Digital Handel til at komme ud og undervise jeres undervisere i digital handel. Bliv klædt på til at undervise i digitale trends, markedsføring, dataflows og meget mere.

Udviklingen rykker – ryk med!

Den digitale udvikling rykker i et tempo, som kan være svært at følge med i. For undervisere, der skal holde sig opdaterede på alt fra sociale medier, til data og nye forretningsmodeller kan det være en stor opgave. Har du en gruppe undervisere, som har brug for de grundlæggende elementer og trends inden for digital handel, så book Videncenter for Digital Handel til at komme ud og undervise jer.

Få hele lærerværelset med og skub på den digitale udvikling

Omnichannel, Customer Journey, SEO, TikTok og GDPR. Der er mange begreber at holde styr på, når man skal uddanne fremtidens handels- og detailelever. Vi anbefaler derfor, at I som skole starter med basismodulet: “Introduktion til digital handel”, som er et grundlæggende modul, hvor alle kan være med. Det er relevant for alle undervisere på det merkantile felt – fra afsætning til dansk – da alle områder på én eller anden måde er berørt af den digitale udvikling.

Det er blevet almen opfattelse, at digital handel angår os alle i den merkantile verden, uanset om man underviser i afsætning, engelsk eller konflikthåndtering. Kurset har desuden været med til at skabe rum for videndeling på tværs af faggrupper, der normalt ikke samarbejder.
Feedback fra kursusforløb
Himmerlands Erhvervs- og Gymnasieuddannelser og Aalborg Handelsskole

Modulerne

Udover basismodulet, har vi fire skræddersyede moduler, der bygger på materiale fra specialet digital handel, som kan sikre, at underviserne får en grundig og dækkende viden om de mest centrale, digitale områder.

  • Internettet og e-handlens historie
  • Digital handel i tal
  • Medier og salgskanaler
  • Kunderejsen
  • Tracking og data
  • Digitale forretningsmodeller
  • Den digitale kunde
  • Den digitale virksomhed
  • Rettigheder og pligter
  • Digitale spor og opsamling af data
  • Begrebet Customer Journey
  • Forbrugerne flytter sig, og du skal følge med
  • Fra målgruppe til persona  – Segmentering
  • Korrekt behandling af data
  • Brugervenlighed og -oplevelser
  • Fra transaktion til relation
  • Hvad er digital markedsføring?
  • Digital markedsføring på forskellige kanaler
  • Content Marketing
  • SEO – Søgemaskineoptimering
  • Loyalitetsprogrammer
  • Jura
  • Hvad er Omnichannel?
  • Kundeoplevelsen i Omnichannel
  • Permission
  • Data

Hvad er det de sociale medier kan? Og kan man bruge det i en forretningsmæssig sammenhæng?

Vi kigger på de 5 største sociale medier i Danmark samt et par (måske) up-comings. Vi ser på brugen af SoMe, betalt annoncering og sætter det i relation til kunderejsen – hvor passer medierne ind? Og vi sætter dig i spil igennem opgaver, så du får det ind under huden, og bliver klar til at bruge det i din egen undervisning. Dagen starter med et oplæg fra en ekstern virksomhed, der har fingrene godt nede i de sociale medier.

På dette kursus for du indsigt i helt centrale emner og begreber som knytter sig til konceptet ”Customer Journey” eller kunderejsen på dansk. Konceptet udspringer af digital handel og fokuserer på de mange kontaktpunkter en virksomhed har med sine kunder, både de potentielle og ikke mindst de nuværende.

Tiden er løbet fra den klassiske forretningsmodel, hvor du indkøber varen og sælger den videre til en højere pris. På dette kursus introduceres du til modeller, der er tidssvarende og dynamiske og imødekommer den digitale udvikling. I løbet af dagen vil du blive klædt på til at favne virksomhedernes fremtidige indtjeningsgrundlag ud fra en teoretisk ramme, samt sætte det i spil i et bæredygtigt perspektiv.

Viden er magt, har nogen sagt. Og taler vi om dagens informationssamfund, så er der masser af viden og data at blive klog af. Kommerciel udnyttelse af viden om kunder giver dokumenterede fordele for virksomhederne – både direkte på bundlinjen, men også indirekte. Data fortæller, hvor kunderne er, danner mønstre for, hvor de er på vej hen og heraf kan man både skabe salg, loyalitet og forretningsudvikling.

Vi har skabt en dag med de bløde og kommercielle forretningsbriller på, hvor vi ser på forretningsmæssig udnyttelse af data uden at gå ind i nørderiet omkring hardcore tilvejebringelse, data Warehouses, etc.

På dette kursus får du indsigt i centrale bæredygtighedsrelaterede emner indenfor handel og digital handel. I en verden med store ressourcetræk på planeten og en kraftigt stigende temperatur, er det ikke nogen nem opgave at være en virksomhed der lever af at sælge forbrugerprodukter og jo flere jo bedre. For hvordan lykkes man med at bidrage positivt til den grønne omstilling, når virksomhedens resultater er knyttet tæt op ad omsætning og salgsvolume?

Få inspiration til hvad du kan bygge ind i din eksisterende undervisning.

Alle moduler er klasserumsundervisning, med undervisning, diskussioner, opgaveløsning, etc.

Har I behov og ønsker for særlige forløb, så skræddersyer vi gerne løsninger til jer.

Hvem er det for?

Undervisningen foregår på introducerende niveau og er tiltænkt alle undervisere og alle faggrupper. Det giver en bred indføring i den digitale verdens begreber, tanker, modeller, etc. Vi har erfaring med, at det skaber en spirende snak på gangene og i lærerværelset, som kickstarter emnet digital handel på hele skolen, hvis alle undervisere tages med til introduktionen.

Om underviseren

Den primære underviser på modulerne vil være Flemming B. Jessen. Flemming kommer med 20 års erfaring fra den digitale verden, hvor han har arbejdet med stort set alle områder i en online forretning. Han har samtidig stor viden om omnichannel, og i hvordan man omstiller en fysisk forretning til at handle og sælge online. Flemming har været online chef hos SILVAN i 10 år, hvor han bl.a. var med til at opbygge SILVANs loyalitetsklub med over 240.000 klubkunder. Flemming har derudover arbejdet som e-commerce manager hos SPORT24 og Sengespecialisten.

Flemming har siden 2019 været ansat som faglig konsulent i Videncenter for Digital Handel og er bl.a. projektleder for undervisningsplatformen, EcomTrainer.

Har du spørgsmål?

Flemming B. Jessen2541 3611flmj@digitalhandel.dk

Pris og kontakt

Prisen er 9.500 kr. pr. undervisningsdag med max 25 antal deltagere. Hvis du er interesseret i at høre mere, kontakt da Flemming B. Jessen på tlf. 2541 3611 eller mail: flmj@digitalhandel.dk, så tager vi gerne en snak om mulighederne.

Hvad siger tidligere kursusdeltagere?

Faglig konsulent, Flemming B. Jessen, var en både kompetent og inspirerende underviser, der forstod at udnytte sin ekspertise og sin viden om digital handel til at gøre samtlige kursusdage udfordrende, spændende og lærerige.
Feedback fra kursusforløb
Himmerlands Erhvervs- og Gymnasieuddannelser og Aalborg Handelsskole
Den enkelte underviser har fået anledning til at gennemse sine fags målpinde og på ny vurdere en didaktisk planlægning af, hvornår og hvordan der mere bevidst kan arbejdes med kompetencer indenfor digital handel i undervisningen.
Feedback fra kursusforløb
Himmerlands Erhvervs- og Gymnasieuddannelser og Aalborg Handelsskole