Ressourcer til undervisning i omnichannel
Vil du gerne undervise dine elever i begrebet omnichannel? Altså virksomheders evne til at skabe en sammenhængende og meningsfuld oplevelse for kunderne på tværs af fysiske og digitale touchoints. Vi har samlet en række undervisningsforløb, videoer og andre ressourcer til dig der underviser. Materialerne er en samling udviklet af Viden om Data og Videncenter for Digital Handel.
Hvad er omnichannel?
Undervisningsforløb om omnichannel
Udvalgt liste over undervisningsforløb fra Viden om Data og Videncenter for Digital Handel
Titel | Udviklet til | Tid |
Omnichannel | Hovedforløb, digital handel | 37 timer |
Online indtager offline | Afsætning niv. C-D. | 3 timer |
Et samfund med omnichannel? | Erhvervsområdeforløb EO1 og EO2 | 4 timer |
Omnichannel i detailhandlen | Hovedforløb, detail med specialer | 4 timer |
Sømløs kundeoplevelse med omnichannel | Hovedforløb, detail med specialer | 4 timer |
Omnichannel marketing | Hovedforløb, kontor med specialet administration | 5,5 timer |
Optimér kunderejsen gennem omnichannel | USF Detail, USF Handel, Afsætning C | 5 timer |
Case: Bog & idé – fra online til offline
Marianne Lyngbye Pedersen, CEO i Index Retail (som bl.a. ejer Bog & ide) fortæller hvordan Bog og idé udnytter det kundeflow webshoppen driver ned i de fysiske butikker. Hvad er konsekvenserne af salg på nettet – hvor starter kundens rejse? Resultaterne viser at online er den største ”driver” af trafik til butikken. Videoen er god til at italesætte relevansen af en online tilstedeværelse.
Eksempler på arbejdsspørgsmål til videoen
- Hvordan kan online og offline (fysiske butikker) understøtte hinanden i kundens rejse?
- Hvordan kan en handelsvirksomhed som primært handler B2B lære af Bog og Idés erfaringer?
- Hvor fra kommer trafikken til din (handelsvirksomhed)?
Videoer om omnichannel
- Teknologiske forudsætninger for omnichannel
- Omnichannel – hvorfor og hvordan
- I gang med omnichannel
- Hvordan bruger butikker kundernes data?
- Hvad er Customer Journey?
- Datakilder & digital bearbejdning
- Hvad er svært ved omnichannel
- GDPR og omnichannel
- Supply Chain Management i fht rentabilitet
- Omnichannel Paradoks: Hvem tjener på indsatsen?
- Hvilke krav er der til personalet?