Tonen i kundeservice – Hovedforløb Detail

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

8 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer

Digital Handel

Dette forløb er udviklet til Hovedforløb Detail - faget Salgsassistent del 1.
Eleverne arbejder med, hvordan den valgte tone i virksomhedens tilgang til kundeservice har indflydelse på kundernes respons.

Dette forløb er blevet downloadet af 27 brugere

Læringsmål

  • Eleven kender til de forskellige typer af online kommunikation i forbindelse med kundeservice (mail, Facebook, chat, Trustpilot, YouTube)
  • Eleven kan ved hjælp af digitale midler give god kundeservice og hurtigt samt korrekt hjælpe kunderne for at både at undgå såkaldte "shitstorms" og holde på kunden.

Beskrivelse

Eleverne præsenteres gennem tekster, artikler og videoer for, hvordan tonen i kundeservice enten kan skabe et positivt eller negativt resultat. Hvordan bruges eksempelvis Youtube, Messenger og Trustpilot til at håndtere kunderne bedst muligt.

Der er desuden materiale, der angiver hvordan virksomheden kan håndtere en shitstorm, hvordan man håndterer konflikter og byder på 10 tip til god kundeservice. Der er hele 8 opgaver:

Opgave 1 - e-mail
Opgave 2 - Messenger
Opgave 3 - Brug af chats
Opgave 4 - Trustpilot
Opgave 5 - YouTube som kanal
Opgave 6 – Shitstorms
Opgave 7 – Undgå konflikter
Opgave 8 - Kundeservice

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.