SoMe salg og kundedialog – Hovedforløb Detail

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

37 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer

Digital Handel

Dette valgfag til hovedforløb detail, sætter fokus på hvordan eleven kan arbejde med de sociale medier i forbindelse med salg, men også hvordan man kan møde kunden online.

Dette forløb er blevet downloadet af 18 brugere

Læringsmål

  • Du skal kende fordele og ulemper på Facebook, Instagram, Tik Tok, YouTube og Pinterest.
  • Du kan forstå, hvordan en virksomhed kan anvende de sociale medier i deres markedsføring.
  • Du skal kende til de nyeste trends inden for sociale medier både internationalt og nationalt.
  • Du skal kende til shitstorm- og lovestormbegrebet.
  • Du kender til din målgruppe (persona).
  • Du kender til de kommunikationsmodellerne bollemodellen og Leap.
  • Du kan anvende en af de forskellige typer af kommunikationsmodellerne.
  • Plus 7 flere..

Beskrivelse

Brugen af de sociale medier har længe været en måde at differentiere sig på som butik. Ligeledes har kunderne taget de sociale medier til sig som en kommunikationskanal på højde med at ringe eller skrive en mail. Derfor er det vigtigt for eleverne at kunne manøvrere og begå sig kommercielt og professionelt på virksomhedens SoMe-kanaler. Til at underbygge forløbet og læringen er der teamet op med marketingspecialist og direktør i bureauet Become, Bjarke Bekhøj, der underbygger teorien i forløbene med videoindhold.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.