Politik for digital kommunikation – Hovedforløb Kontor
Målgruppe
Hovedforløb
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
8 timer
Uddannelse
Kontor med specialer
Dette forløb er udviklet til Hovedforløb Kontor - faget Optimering af arbejdsprocesser.
Eleverne arbejder med Tone of Voice og CSR i forbindelse med udarbejdelse af en politik for digital kommunikation for deres praktikvirksomhed.
Beskrivelse
Eleverne præsenteres gennem tekster og artikler for Tone of Voice og CSR, som er en del af virksomhedens politik for digital kommunikation.
Der er derudover materiale, der fortæller hvordan man som virksomhed håndterer en shitstorm, og hvordan man kan arbejde med virksomhedens interne mailpolitik (ekstra).
Der er 3 opgaver:
1. Vurder praktikvirksomhedens nuværende digitale kommunikation.
2. Lav et interview med en relevant person fra egen praktikvirksomhed om digital kommunikation.
3. Udarbejd en politik for digital kommunikation for egen virksomhed, eller evaluer egen virksomheds eksisterende politik.
Læringsmål
- Eleven kan udarbejde manualer/standardskrivelser til andre personalegrupper om optimering af en administrativ arbejdsgang og dens betydning for andre personalegruppers arbejdsrutiner.