Omnichannel – Hovedforløb
Målgruppe
Hovedforløb
EUX
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
37 timer
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Handelsuddannelse med specialer
Kontor med specialer
Vis mere
Digital Handel
Forløbet, der har en uges varighed, er et fag på hovedforløbsspecialet Digital handel og kan derudover bruges som en valgfag på Hovedforløb Handel.
Eleverne arbejder i faget ud fra Rasmus Houlinds model Kundemålskiven med kunden i centrum for omnichannel.
Beskrivelse
Eleverne arbejder med omnichannel gennem Rasmus Houlinds model og de 6 discipliner:
– Kundegenkendelse og permissions
– Dataopsamling
– Dataanalyse
– Kommunikation & service
– Effektmåling og
– Organisering
Læringsmål
- Eleven har kendskab til og forståelse for begrebet omnichannel.
- Eleven kan vurdere fordele og ulemper ved forskellige afsætningskanaler - digitale som fysiske - med udgangspunkt i kundeoplevelsen.
- Eleven kan anvende viden om de enkelte kanalers betydning og effekt på hinanden med henblik på optimering af kundeoplevelsen
- Eleven har kendskab til og forståelse for hvordan der arbejdes professionelt med datagenerering og -distribution i omnichannel for at forbedre kundens oplevelse.
- Eleven kan ud fra dataanalyser om kundeadfærden i fysiske og digitale afsætningskanaler udarbejde og vurdere kundesegmenter
- Eleven har kendskab til effektmåling af omnichannel-strategier og opfølgning på igangsatte tiltag.
- Eleven kan vurdere og optimere kanaler og kontaktpunkter med henblik på at eksekvere og forbedre virksomhedens omni channel-strategi
- Eleven har kendskab til lovgivning omkring anvendelsen af persondata, cookies og permissions - og har kendskab til trends indenfor omnichannel.
Materialet er blevet downloadet af 69 brugere.
Download materialer
Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.
Relaterede undervisningsforløb
18. januar 2023
Dette fag er det første og introducerende fag til specialet Digital handel. Formålet med dette fag er, at du stifter bekendtskab med de...
15. august 2022
Dataanalyse – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er, at eleven opnår grundlæggende færdigheder i arbejdet med data og dataanalyser. Det gælder identificering af datakilder, indsamling og...
30. maj 2022
Digital markedsføring 1 – Hovedforløb Digital handel
Eleven kan anvende metoder til digital markedsføring, og kan relatere markedsføringen til det daglige arbejde. Eleven kan efterfølgende selv oprette kampagner på sociale...
29. april 2022
SEO – Hovedforløb Digital Handel
SEO er en central disciplin indenfor digital handel. Forløbet her er fra Digital Handel specialet, men kan sagtens bruges i andre sammenhænge.
1. februar 2024
Digital salgsoptimering – hovedforløb Digital handel
Faget er et valgfag udviklet til specialet digital handel. Eleverne skal arbejde med kundeanalyser, CRM-systemer og loyalitetsprogrammer, konkret splittest og konverteringsoptimering. Eleverne arbejder...
2. juli 2021
Digital markedsføring 2 – Hovedforløb Digital Handel
Dette to ugers kursus bygger oven på de grundsten, der blev lagt i Digital Markedsføring 1. Eleven kan selvstændigt opstille og udføre kampagner...
22. marts 2021
E-procurement – Hovedforløb Digital handel
Eleverne arbejder med emner indenfor indkøb med særlig fokus på indkøbets styringsniveauer, leverandøranalyse og digital forhandling. Forløbet har en uges varighed og er...
30. marts 2020
Logistik – Hovedforløb Digital handel
Eleverne arbejder i dette undervisningsforløb med emner indenfor logistik med særlig fokus på udgående logistik i forbindelse med e-handel. Dog skal de også...
4. december 2018
Digital købsadfærd – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er, at eleven skal kunne forstå og anvende customer journeys som et essentielt værktøj til at optimere den enkelte...
21. november 2018
E-commerce drift og kundeservice – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er at eleven gennem faget får en introduktion til hvilke opgaver, der skal løses i dagligdagen i virksomheden. E-commerce...