Omnichannel – Hovedforløb

Målgruppe

EUX, Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

37 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer, Kontor med specialer, Handelsuddannelse med specialer

Digital Handel

Forløbet, der har en uges varighed, er et fag på hovedforløbsspecialet Digital handel og kan derudover bruges som en valgfag på Hovedforløb Handel.
Eleverne arbejder i faget ud fra Rasmus Houlinds model Kundemålskiven med kunden i centrum for omnichannel.

Dette forløb er blevet downloadet af 66 brugere.

Læringsmål

  • Eleven har kendskab til og forståelse for begrebet omnichannel.
  • Eleven kan vurdere fordele og ulemper ved forskellige afsætningskanaler - digitale som fysiske - med udgangspunkt i kundeoplevelsen.
  • Eleven kan anvende viden om de enkelte kanalers betydning og effekt på hinanden med henblik på optimering af kundeoplevelsen
  • Eleven har kendskab til og forståelse for hvordan der arbejdes professionelt med datagenerering og -distribution i omnichannel for at forbedre kundens oplevelse.
  • Eleven kan ud fra dataanalyser om kundeadfærden i fysiske og digitale afsætningskanaler udarbejde og vurdere kundesegmenter
  • Eleven har kendskab til effektmåling af omnichannel-strategier og opfølgning på igangsatte tiltag.
  • Eleven kan vurdere og optimere kanaler og kontaktpunkter med henblik på at eksekvere og forbedre virksomhedens omni channel-strategi
  • Eleven har kendskab til lovgivning omkring anvendelsen af persondata, cookies og permissions - og har kendskab til trends indenfor omnichannel.

Beskrivelse

Eleverne arbejder med omnichannel gennem Rasmus Houlinds model og de 6 discipliner:
- Kundegenkendelse og permissions
- Dataopsamling
- Dataanalyse
- Kommunikation & service
- Effektmåling og
- Organisering

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.

Relaterede undervisningsforløb