Nyhedsbrevets virkemidler – Dansk A
Målgruppe
EUX
Fagområde
Grundfag / Generelt for alle fagområder
Varighed
4 timer 15 minutter
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Handelsuddannelse med specialer
Kontor med specialer
Vis mere
Digital Handel
Her lærer eleverne at arbejde med nyhedsbrevets opbygning og virkemidler med støtte fra ekspertvideoer og eksempler på virksomheder, der arbejder med nyhedsbreve.
Beskrivelse
Eleverne arbejder med følgende:
– Introduktion til email-marketing og nyhedsbrevet.
– Forskellen på kampagnemails og automationsmails.
– Personalisering.
– Virkemidler som emnefelt, nøgleord, brug af gifs mm.
Læringsmål
- Du kan redegøre for forskellige typer af nyhedsbreve, hvor du har et særligt kendskab til kampagne-nyhedsbrevet.
- Du kan redegøre for nyhedsbrevets funktion i en virksomhed.
- Du kan redegøre for, analysere og vurdere de særlige virkemidler som Kampagne-nyhedsbrevet gør brug af.
- Du kan diskutere de forskellige virkemidlers formål og funktion i forhold til at få en modtager af en kampagnemail.
Materialet er blevet downloadet af 21 brugere.
Download materialer
Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.
Relaterede undervisningsforløb
2. februar 2022
I dette forløb arbejder eleverne med udgangspunkt i kommercielle og elektroniske nyhedsbreve med sprog og argumentation i form af bl.a. semantiske kæder og...
2. februar 2022
Introduktion til nyhedsbrevet – Dansk C
Eleverne præsenteres i dette forløb for intern og ekstern kommunikation i virksomheden med fokus på nyhedsbrevet, som ekstern. Kampagnemail og automationsmails præsenteres og...
2. februar 2022
Det gode nyhedsbrev – Dansk A
I dette forløb arbejder eleverne med udgangspunkt i Laswells kommunikationsmodel og Austins sproghandlinger med at analysere nyhedsbreve.