Nyhedsbrevets virkemidler – Dansk A

Målgruppe

EUX

Fag / Emner

Grundfag (Dansk, matematik, sprog)

Varighed

4 timer 15 minutter

Fagområde

Detailhandel med specialer, Handelsuddannelse med specialer, Kontor med specialer

Digital Handel

Her lærer eleverne at arbejde med nyhedsbrevets opbygning og virkemidler med støtte fra ekspertvideoer og eksempler på virksomheder, der arbejder med nyhedsbreve.

Dette forløb er blevet downloadet af 14 brugere.

Læringsmål

  • Du kan redegøre for forskellige typer af nyhedsbreve, hvor du har et særligt kendskab til kampagne-nyhedsbrevet.
  • Du kan redegøre for nyhedsbrevets funktion i en virksomhed.
  • Du kan redegøre for, analysere og vurdere de særlige virkemidler som Kampagne-nyhedsbrevet gør brug af.
  • Du kan diskutere de forskellige virkemidlers formål og funktion i forhold til at få en modtager af en kampagnemail.

Beskrivelse

Eleverne arbejder med følgende:
- Introduktion til email-marketing og nyhedsbrevet.
- Forskellen på kampagnemails og automationsmails.
- Personalisering.
- Virkemidler som emnefelt, nøgleord, brug af gifs mm.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.