Logistik – Hovedforløb Digital handel
Målgruppe
Hovedforløb
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
37 timer
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Handelsuddannelse med specialer
Digital Handel
Forløbet har en uges varighed og er et valgfag på hovedforløbsspecialet Digital handel. Eleverne arbejder med emner indenfor logistik med særlig fokus på udgående logistik i forbindelse med e-handel. Dog skal de også arbejde med klassiske logistikbegreber som fx logistisk effektivitet, lagerstyring og distribution.
Beskrivelse
Eleven arbejder med følgende emner i faget:
– Emne 1: Varens vej
– Emne 2: Logistisk effektivitet
– Emne 3: Lagerstyring
– Emne 4: Lagerdistribution
– Emne 5: Jura
– Emne 6: Trends og tendenser
– Emne 7: Afsluttende case
Læringsmål
- Eleven har kendskab til grundlæggende lagertyper og logistikløsninger, der er relevante for digital handel.
- Eleven har kendskab til logistikløsninger og kan relatere disse til en virksomheds strategiske mål.
- Eleven kan vurdere konsekvenser ved anvendelse af forskellige typer logistikydelser og udbydere af logistik.
- Eleven kan analysere og vurdere hvordan logistik kan anvendes som konkurrenceparameter.
- Eleven kender til de grundlæggende principper for lagerstyring og hvordan fysiske og digitale systemer kan understøtte og eksekvere en virksomheds lagerstyring.
- Eleven kan anvende metoder til kvalitetssikring af virksomhedens logistikydelser, ved f.eks. returprocedurer, serviceaftaler og interne logistikopgaver.
- Eleven kan anvende metoder til afdækning og styring af logistikomkostninger samt analysere disses indflydelse på virksomhedens nøgletal.
- Se de resterende målpinde under zip-filen.
Materialet er blevet downloadet af 44 brugere.
Download materialer
Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.
Relaterede undervisningsforløb
20. juli 2023
I dette undervisningsforløb præsenteres eleverne for forskellige kendetegn for forretningsmodellen omnichannel og hvad der ligger i forlængelse heraf. Eleven skal kunne forklare kendetegn...
18. januar 2023
Digitalt salg og forretningsforståelse – Hovedforløb Digital handel
Dette fag er det første og introducerende fag til specialet Digital handel. Formålet med dette fag er, at du stifter bekendtskab med de...
15. august 2022
Dataanalyse – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er, at eleven opnår grundlæggende færdigheder i arbejdet med data og dataanalyser. Det gælder identificering af datakilder, indsamling og...
30. maj 2022
Digital markedsføring 1 – Hovedforløb Digital handel
Eleven kan anvende metoder til digital markedsføring, og kan relatere markedsføringen til det daglige arbejde. Eleven kan efterfølgende selv oprette kampagner på sociale...
1. februar 2024
Digital salgsoptimering – hovedforløb Digital handel
Faget er et valgfag udviklet til specialet digital handel. Eleverne skal arbejde med kundeanalyser, CRM-systemer og loyalitetsprogrammer, konkret splittest og konverteringsoptimering. Eleverne arbejder...
2. juli 2021
Digital markedsføring 2 – Hovedforløb Digital Handel
Dette to ugers kursus bygger oven på de grundsten, der blev lagt i Digital Markedsføring 1. Eleven kan selvstændigt opstille og udføre kampagner...
4. december 2018
Digital købsadfærd – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er, at eleven skal kunne forstå og anvende customer journeys som et essentielt værktøj til at optimere den enkelte...
21. november 2018
E-commerce drift og kundeservice – Hovedforløb Digital handel
Formålet med dette fag er at eleven gennem faget får en introduktion til hvilke opgaver, der skal løses i dagligdagen i virksomheden. E-commerce...