
Målgruppe
EUD GF2
EUD GF2
Kontor, handel og forretning service, Grundfag (Dansk, matematik, sprog)
2 timer
Detailhandel med specialer
Liveshopping er en afsætningskanal mange detailvirksomheder i dag benytter sig af.
Men hvad skal man egentlig være opmærksom på, når man kommunikerer live ud til kunderne via en skærm?
Er det en anden kommunikationsform eller præsentationsteknik man benytter sig af i et liveshoppingevent end i en fysisk butik?
Der lægges op til tværfagligt arbejde med Erhvervsinformatik C, Dansk C og USF.
I forlængelse af undervisningen i kommunikation introduceres ELISA og Liveshopping i kølvandet på arbejdet med kommunikationsformer og målgrupper samt præsentationsteknikker, herunder skriftligt og mundtligt, da Liveshopping er en afsætningskanal på lige fod med den traditionelle reklame, annonce og nyhedsbrev.
Forløbet tager i alt 2-3 lektioner og der arbejdes bl.a. med konkrete eksempler på Liveshopping og forberedelserne bag.
Forløbet kan lægge op til efterfølgende tværfagligt samarbejde med følgende fag:
• Erhvervsinformatik (databaser, arkitektur, konsekvensvurdering)
• VØ (Bruttoavance, DB, faste omkostninger, arbejdsløn, før/under/efter, vareforbrug)
• USF (Afsætningskanaler)
OBS: til dette forløb ligger kun en lektionsplan, som hentes under knappen "Download program".