
Målgruppe
EUD GF2
EUD GF2
Kontor, handel og forretning service
3 timer
Detailhandel med specialer
Liveshopping er i dag en afsætningskanal som mange detail-virksomheder benytter til B2C salg, og som mange elever selv har prøvet som kunder - ikke mindst under corona-nedlukningerne.
Mange butikker har i dag specifikt ansatte til at varetage liveshoppingdelen for virksomheden som liveshopping-manager, og det er både store virksomheder som Matas og Bestseller, der benytter sig af liveshopping, samt mindre butikker.
I dette forløb arbejder eleverne med liveshopping ud fra en afsætningsvinkel.
Der lægges op til tværfagligt arbejde med Erhvervsinformatik C, Dansk C og USF.
I dette forløb på 3 timer arbejder eleverne med Liveshopping ud fra begreberne:
• segmentering
• købsmotiver
• personaer.
Forløbet kan lægge op til efterfølgende tværfagligt samarbejde med følgende fag:
• Dansk (AIDA modellen)
• Erhvervsinformatik (databaser, arkitektur, konsekvensvurdering)
• VØ (Bruttoavance, DB, faste omkostninger, arbejdsløn, før/under/efter, vareforbrug)