Målgruppe

Hovedforløb

Fagområde

Kontor, Handel og Forretningsservice

Varighed

10 timer

Uddannelse

Detailhandel med specialer

Digital Handel

Dette forløb tager udgangspunkt i nogle af de nye målpinde, der blev tilføjet til Salgsassistent del 1 fra august 2020 på Hovedforløb Detail. Forløbet handler bl.a. om hvordan en butiks koncept skal spille sammen både online og offline, og hvordan dette støtter op om kundernes loyalitet.

Beskrivelse

Forløbet taler ind i emnet ‘Koncept’ i Salgsassistent del 1. De konkrete målpinde der arbejdes med er:

2. Eleven kender til konceptopbygning online og i butik i forhold til egen butiksprofil og andre butiksprofiler, herunder vægtning af salgsfremmende parametre.
4. Eleven kender til sammenhængen mellem koncept, organisation og arbejdsopgaver i butikken og online.
6. Eleven kender til forskellige digitale salgs- og forretningskoncepter, herunder omnichannel og multichannel strategi.
7. Eleven har kendskab til e-handelsløsninger- og koncepter, som kan understøtte butikkens mål
8. Eleven har kendskab til, hvilke tiltag, der skaber øget kundeloyalitet online og i butik.

Eleverne får kendskab til koncept og ledsagende og bærende profilelementer, relationsparametre i fysiske butikker, cross og omnichannel-tiltag for butikker, hvordan man skaber loyale kunder og hvilke arbejdsopgaver der knytter sig til forskellige koncepter.
Derudover skal eleverne relatere denne viden til to casevirksomheder (Nespresso og Munk Store), samt kunne koble det til egen praktikvirksomhed.

Læringsmål

  • Du får kendskab til konceptopbygning både i den fysiske butik og online.
  • Du får kendskab til samspillet mellem den fysiske butik og online salgskanaler.
  • Du får kendskab til forskellige digitale salgs – og forretningskoncepter.
  • Du får kendskab til begrebet omnichannel og multichannel strategi.
  • Du får kendskab til, hvordan man kan øge kundeloyaliteten både i den fysiske butik og online

Materialet er blevet downloadet af 34 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.

Relaterede undervisningsforløb