
Målgruppe
Hovedforløb
Hovedforløb
Kontor, handel og forretning service
10 timer
Detailhandel med specialer
Dette forløb tager udgangspunkt i nogle af de nye målpinde, der blev tilføjet til Salgsassistent del 1 fra august 2020 på Hovedforløb Detail. Forløbet handler bl.a. om hvordan en butiks koncept skal spille sammen både online og offline, og hvordan dette støtter op om kundernes loyalitet.
Forløbet taler ind i emnet 'Koncept' i Salgsassistent del 1. De konkrete målpinde der arbejdes med er:
2. Eleven kender til konceptopbygning online og i butik i forhold til egen butiksprofil og andre butiksprofiler, herunder vægtning af salgsfremmende parametre.
4. Eleven kender til sammenhængen mellem koncept, organisation og arbejdsopgaver i butikken og online.
6. Eleven kender til forskellige digitale salgs- og forretningskoncepter, herunder omnichannel og multichannel strategi.
7. Eleven har kendskab til e-handelsløsninger- og koncepter, som kan understøtte butikkens mål
8. Eleven har kendskab til, hvilke tiltag, der skaber øget kundeloyalitet online og i butik.
Eleverne får kendskab til koncept og ledsagende og bærende profilelementer, relationsparametre i fysiske butikker, cross og omnichannel-tiltag for butikker, hvordan man skaber loyale kunder og hvilke arbejdsopgaver der knytter sig til forskellige koncepter.
Derudover skal eleverne relatere denne viden til to casevirksomheder (Nespresso og Munk Store), samt kunne koble det til egen praktikvirksomhed.