Købsflow på webshoppen – Erhvervsinformatik C
Målgruppe
EUD GF2
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
3 timer 30 minutter
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Handelsuddannelse med specialer
Kontor med specialer
Dette forløb er udviklet til faget Erhvervsinformatik C.
Eleverne lærer, hvordan et købsflow på webshoppen er afgørende for succes og kommer til at arbejde med Computational thinking for at forbedre flowet.
Beskrivelse
Eleverne præsenteres gennem en række tekster, screendumps, artikler og videoer for hvordan et flow på webshoppen har en stor betydning for konverteringen af besøgende til kunder. Yderligere bliver der ved hjælp af emnet Computational Thinking gjort plads til at kunne arbejde med optimering af købsflowet på en selvvalgt webshop. Der findes enkelte små opgaver og en stor case.
Forløbet indeholder følgende underemner:
– Hvad er UX?
– Call to action
– Check out flow
– Computational thinking
Læringsmål
- Du får forståelse for, hvordan en webshops check-out flow fungerer
- Du kan med brug af computational thinking nedbryde webshoppen i små dele for at kunne optimere købsflowet.