Målgruppe

EUD GF2

Fagområde

Kontor, Handel og Forretningsservice

Varighed

3 timer 30 minutter

Uddannelse

Detailhandel med specialer

Handelsuddannelse med specialer

Kontor med specialer

Vis mere
Digital Handel

Dette forløb er udviklet til faget Erhvervsinformatik C.
Eleverne lærer, hvordan et købsflow på webshoppen er afgørende for succes og kommer til at arbejde med Computational thinking for at forbedre flowet.

Beskrivelse

Eleverne præsenteres gennem en række tekster, screendumps, artikler og videoer for hvordan et flow på webshoppen har en stor betydning for konverteringen af besøgende til kunder. Yderligere bliver der ved hjælp af emnet Computational Thinking gjort plads til at kunne arbejde med optimering af købsflowet på en selvvalgt webshop. Der findes enkelte små opgaver og en stor case.
Forløbet indeholder følgende underemner:
– Hvad er UX?
– Call to action
– Check out flow
– Computational thinking

Læringsmål

  • Du får forståelse for, hvordan en webshops check-out flow fungerer
  • Du kan med brug af computational thinking nedbryde webshoppen i små dele for at kunne optimere købsflowet.

Materialet er blevet downloadet af 39 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.