Købsflow på webshoppen

Målgruppe

EUD GF2

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

3 timer 30 minutter

Fagområde

Detailhandel med specialer, Handelsuddannelse med specialer, Kontor med specialer

Digital Handel

Dette forløb er udviklet til faget Erhvervsinformatik C.
Eleverne lærer, hvordan et købsflow på webshoppen er afgørende for succes og kommer til at arbejde med Computational thinking for at forbedre flowet.

Dette forløb er blevet downloadet af 14 brugere

Læringsmål

  • Du får forståelse for, hvordan en webshops check-out flow fungerer
  • Du kan med brug af computational thinking nedbryde webshoppen i små dele for at kunne optimere købsflowet.

Beskrivelse

Eleverne præsenteres gennem en række tekster, screendumps, artikler og videoer for hvordan et flow på webshoppen har en stor betydning for konverteringen af besøgende til kunder. Yderligere bliver der ved hjælp af emnet Computational Thinking gjort plads til at kunne arbejde med optimering af købsflowet på en selvvalgt webshop. Der findes enkelte små opgaver og en stor case.
Forløbet indeholder følgende underemner:
- Hvad er UX?
- Call to action
- Check out flow
- Computational thinking

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.