Influencermarketing på Hovedforløb Detail

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

6 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer, Handelsuddannelse med specialer

Digital Handel

Hvorfor er det en god idé at vælge en influencer til at markedsføre sit produkt? Og hvordan vælger man den rette influencer?
Det kommer eleverne omkring i dette forløb, som tager udgangspunkt i en række casevideoer, der viser hvordan Party in a box har benyttet influencere til at fange deres målgruppe.

Dette forløb er blevet downloadet af 5 brugere.

Læringsmål

  • Eleven har kendskab til, hvilke tiltag, der skaber øget kundeloyalitet online og i butik.
  • Eleven kan anvende viden om samfundsmæssige forhold og trends, der påvirker kundernes købsadfærd og købsmotiver til salgsoptimering og mersalg både online og i butikken.
  • Eleven har kendskab til forskellige sociale medier som salgskanal og effektiv kommunikation på digitale platforme.
  • Eleven kan udvikle og planlægge events og kampagner i forhold til butikkens profil online og i butikken.

Beskrivelse

Eleverne præsenteres for influencer marketing gennem blandt andet videoer med Party in a box og med værkøjet Woomio, der ligger i EcomTrainer. Herefter skal de arbejde med at finde den rette influencer til deres oplæringssted.

Der indgår flere videoer med Party In A Box i forløbet, bl.a. denne, hvor Trine Hansen giver gode råd om brug af influencers 👇

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.