E-handel og sociologi – Samfundsfag

Målgruppe

EUD GF1, EUD GF2

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

7 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer, Kontor med specialer, Handelsuddannelse med specialer

Digital Handel

I dette forløb til Samfundsfag C skal eleverne arbejde med sociologi med udgangspunkt i E-handelsanalysen, som udgives hvert år og giver et indblik i danskernes e-handelsvaner.
Eleverne skal agere konsulenter for en dansk webshop (fra analysen) og med sociologiske begreber skabe bedre forretningsmæssige forudsætninger for webshoppen.
Eleverne kommer i forløbet omkring den teknologiske udvikling, samfundsudviklingen og socialiseringsmønstre (her med influencere) og de arbejder i forløbet med en e-handelsanalysen som informationskilde.

Dette forløb er blevet downloadet af 2 brugere.

Læringsmål

  • Anvende viden og begreber om den teknologiske udvikling, samfundsudviklingen og socialiseringsmønstre til at diskuterer samfundsmæssige problemer inden for eget uddannelsesområde.
  • Indsamle og kritisk vurdere forskellige informationskilder, formulere samfundsfaglige spørgsmål og anvende forskellige materialetyper, til at dokumentere enkle, faglige sammenhænge.

Beskrivelse

Den fulde forløbsbeskrivelse kan hentes under Download program øverst til venstre på siden her.
Forløbet består af disse moduler:
Modul 1: Introduktion til projektet, og den teknologiske udvikling
Modul 2: Oplæg om kvalitativ/kvantitative data og refleksionsopgave
Modul 3: Eleverne går i gang med at undersøge deres tildelte virksomhed
Modul 4: Anvend e-handelsanalysen, og find frem til vigtige nøgletal.
Modul 5: Hvad er tertiær socialisering, og hvordan bruger vi det i online markedsføring?
Modul 6: Sammendrag jeres resultater, og forbered en præsentation
Modul 7: Fremlæg jeres resultater overfor virksomheden. (jeres underviser)

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.