E-handel og forbrugernes adfærd – USF Detail – 3 timer

Målgruppe

EUD GF2

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

3 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer

Digital Handel

Eleverne arbejder med udgangspunkt i DIBS' e-handelsrapport med at undersøge, hvorfor de selv og danskernes digitale købsadfærd stiger og ser i den forbindelse på, hvilke trends der er på vej.

Dette forløb er blevet downloadet af 17 brugere

Læringsmål

  • Viden om kommunikation til forskellige målgrupper
  • Viden om digitalisering af processer og funktioner Indhold

Beskrivelse

Eleverne præsenteres for de tre overordnede grupper, hvorfra danskerne køber ind online: rejser, varer og services. I en afstemning skal eleverne selv tage stilling til, hvor de selv køber ind, og klassen kan dermed spejle sig i danskernes gennemsnit.
Eleverne skal herefter selv komme med bud på, hvorfor e-handel er populær på netop disse 3 områder. Når opgaven er besvaret, får eleverne adgang til DIBS' fulde rapport, hvor de kan finde bud på årsagerne.
Eleverne præsenteres herefter for forskellige trends indenfor e-handel og detailhandel og skal til sidst komme med bud på, hvordan de fysiske butikker kan bevare deres andel af markedet i forhold til e-handel.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.