E-handel og forbrugernes adfærd – USF Detail
Målgruppe
EUD GF2
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
3 timer
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Dette forløb er udviklet til faget USF Detail.
Eleverne arbejder med udgangspunkt i DIBS' e-handelsrapport med at undersøge, hvorfor de selv og danskernes digitale købsadfærd stiger og ser i den forbindelse på, hvilke trends der er på vej.
Beskrivelse
Eleverne præsenteres for de tre overordnede grupper, hvorfra danskerne køber ind online: rejser, varer og services. I en afstemning skal eleverne selv tage stilling til, hvor de selv køber ind, og klassen kan dermed spejle sig i danskernes gennemsnit.
Eleverne skal herefter selv komme med bud på, hvorfor e-handel er populær på netop disse 3 områder. Når opgaven er besvaret, får eleverne adgang til DIBS’ fulde rapport, hvor de kan finde bud på årsagerne.
Eleverne præsenteres herefter for forskellige trends indenfor e-handel og detailhandel og skal til sidst komme med bud på, hvordan de fysiske butikker kan bevare deres andel af markedet i forhold til e-handel.
Læringsmål
- Viden om kommunikation til forskellige målgrupper
- Viden om digitalisering af processer og funktioner Indhold