Digitalt salg og forretningsforståelse (37 timer)

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

37 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer, Handelsuddannelse med specialer

Digital Handel

Dette fag er det første og introducerende fag til specialet Digital handel. Formålet med dette fag er, at du stifter bekendtskab med de grundlæggende termer, trends, strukturer og barrierer for digital handel.

Janne Gaye Kommunikationsansvarlig
Lars Kristensen Underviser
Bianca Tranbjerg Underviser
Camilla Sand Underviser
Dette forløb er blevet downloadet af 28 brugere

Læringsmål

  • Du kender den teknologiske udvikling inden for digital handel.
  • Du kender til teknologiens betydning for kunden og virksomheden i digital handel.
  • Du kender til den værdi, det giver for kunden og virksomheden at købe og sælge digitalt.
  • Du kender traditionelle forretningsmodeller inden for handels-, service- og produktionsvirksomheder og deres særlige kendetegn.
  • Du kan beskrive forskellige digitale forretningsmodeller og vurdere modellernes fordele og ulemper.
  • Du kan nævne de forskellige afsætningskanaler i såvel fysiske som digitale forretninger, og du kan redegøre for de forskellige afsætningskanalers kundegrupper.
  • Du kan vurdere, hvordan du kan påvirke kunden (både i de fysiske og digitale forretninger) i de forskellige faser i beslutningsprocessen (B2C og B2B).
  • Find de resterende lærinsgmål tilknyttet fagets målpinde i dokumentet Målpinde i materialet.

Beskrivelse

Dette fag er det første og introducerende fag til specialet Digital handel.

Formålet med dette fag er, at du stifter bekendtskab med de grundlæggende termer, trends, strukturer og barrierer for digital handel. Faget er et fundament for hele uddannelsen og giver dig den grundlæggende forståelse for e-handel samt strukturer og processer i en e-handelsvirksomhed.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.