
Målgruppe
Hovedforløb
Hovedforløb
Kontor, handel og forretning service
14 timer
Handelsuddannelse med specialer, Detailhandel med specialer
Faget er et valgfag udviklet til specialet digital handel. Som titlen indikerer handler det om at optimere salget gennem analyse. Eleverne skal arbejde med kundeanalyser, CRM-systemer og loyalitetsprogrammer, konkret splittest og konverteringsoptimering. Forløbet er delvist udviklet med forslag til indhold i de emner, der endnu ikke er udviklede.
Forløbet indeholder følgende emner:
1: Økonomi (Salgsbudget, målsætninger priskalkulation) Ikke udviklet.
2: CRM (Understøttelse af salg, databasesret kundeservice, GDPR)
3: Kundetyper (ABC-analysen i kundeperspektiv)
4: Loyalitetsprogrammer (de stores loyalitetsprogrammer og egen virksomhed) Ikke færdigudviklet.
5: Analyse og optimering (Konverteringsoptimering, hastighedsoptimering, UX-optimering og splittest) Ikke færdigudviklet.
Det er ikke alle emnerne, der er udviklet materiale til, men målpindene er nedbrudt i emnerne ovenfor. En del af emnerne har også opgaver og delvist materiale til, så du er hjulpet godt på vej. Nogle af opgaverne kræver adgang til EcomTrainer, så sørg for at have adgang hertil.