Digital salgsoptimering

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

14 timer

Fagområde

Handelsuddannelse med specialer, Detailhandel med specialer

Digital Handel

Faget er et valgfag udviklet til specialet digital handel. Som titlen indikerer handler det om at optimere salget gennem analyse. Eleverne skal arbejde med kundeanalyser, CRM-systemer og loyalitetsprogrammer, konkret splittest og konverteringsoptimering. Forløbet er delvist udviklet med forslag til indhold i de emner, der endnu ikke er udviklede.

Læringsmål

  • Du ved hvordan CRM-systemet kan understøtte virksomhedens strategi og salgsmål.​
  • Du forstår hvordan et CRM-system understøtter salg og kundeservice før, under og efter salget.
  • Du ved hvordan et CRM system hænger sammen med virksomhedens øvrige systemer.​
  • Du kender gældende lovgivning vedr. dataopbevaring
  • Du kan analysere virksomhedens kundeportefølje med en ABC-analyse med henblik på at identificere de mest profitable kunder.
  • M.fl.

Beskrivelse

Forløbet indeholder følgende emner:
1: Økonomi (Salgsbudget, målsætninger priskalkulation) Ikke udviklet.
2: CRM (Understøttelse af salg, databasesret kundeservice, GDPR)
3: Kundetyper (ABC-analysen i kundeperspektiv)
4: Loyalitetsprogrammer (de stores loyalitetsprogrammer og egen virksomhed) Ikke færdigudviklet.
5: Analyse og optimering (Konverteringsoptimering, hastighedsoptimering, UX-optimering og splittest) Ikke færdigudviklet.

Det er ikke alle emnerne, der er udviklet materiale til, men målpindene er nedbrudt i emnerne ovenfor. En del af emnerne har også opgaver og delvist materiale til, så du er hjulpet godt på vej. Nogle af opgaverne kræver adgang til EcomTrainer, så sørg for at have adgang hertil.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.