Målgruppe

Hovedforløb

Fagområde

Kontor, Handel og Forretningsservice

Varighed

4 timer

Uddannelse

Detailhandel med specialer

Digital Handel

Dette forløb er udviklet til Hovedforløb Detail - og kan benyttes i de to valgfag Etablering af e-butik på nettet og Koncept og marketing.
Eleverne arbejder med digitale markedspladser generelt og specifikt med Amazon og de forskellige modeller for samarbejde man kan have (FBA/FBM) i forhold til egen praktikvirksomhed.

Beskrivelse

Eleven arbejder i dette forløb med:
– Introduktion til digitale markedspladser generelt.
– Markedspladsernes forretningsmodeller og prisdannelse.
– Amazon – fordele og ulemper.
– Amazon – FBA eller FBM.
– Caseopgave med overvejelser om egen praktikvirksomhed skal sælge på Amazon eller selvvalgt webshop/branche.

Læringsmål

  • Du opnår viden om, hvad der kendetegner en digital markedsplads.
  • Du kan vurdere, om det er en fordel at indarbejde digitale markedspladser i din forretningsmodel.

Materialet er blevet downloadet af 29 brugere.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.