Digital markedsplads – ven eller fjende? Hovedforløb Detail

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

4 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer

Digital Handel

Dette forløb er udviklet til Hovedforløb Detail - og kan benyttes i de to valgfag Etablering af e-butik på nettet og Koncept og marketing.
Eleverne arbejder med digitale markedspladser generelt og specifikt med Amazon og de forskellige modeller for samarbejde man kan have (FBA/FBM) i forhold til egen praktikvirksomhed.

Dette forløb er blevet downloadet af 11 brugere

Læringsmål

  • Du opnår viden om, hvad der kendetegner en digital markedsplads.
  • Du kan vurdere, om det er en fordel at indarbejde digitale markedspladser i din forretningsmodel.

Beskrivelse

Eleven arbejder i dette forløb med:
- Introduktion til digitale markedspladser generelt.
- Markedspladsernes forretningsmodeller og prisdannelse.
- Amazon - fordele og ulemper.
- Amazon - FBA eller FBM.
- Caseopgave med overvejelser om egen praktikvirksomhed skal sælge på Amazon eller selvvalgt webshop/branche.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.