Digital markedsplads – ven eller fjende? Hovedforløb Detail
Målgruppe
Hovedforløb
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
4 timer
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Dette forløb er udviklet til Hovedforløb Detail - og kan benyttes i de to valgfag Etablering af e-butik på nettet og Koncept og marketing.
Eleverne arbejder med digitale markedspladser generelt og specifikt med Amazon og de forskellige modeller for samarbejde man kan have (FBA/FBM) i forhold til egen praktikvirksomhed.
Beskrivelse
Eleven arbejder i dette forløb med:
– Introduktion til digitale markedspladser generelt.
– Markedspladsernes forretningsmodeller og prisdannelse.
– Amazon – fordele og ulemper.
– Amazon – FBA eller FBM.
– Caseopgave med overvejelser om egen praktikvirksomhed skal sælge på Amazon eller selvvalgt webshop/branche.
Læringsmål
- Du opnår viden om, hvad der kendetegner en digital markedsplads.
- Du kan vurdere, om det er en fordel at indarbejde digitale markedspladser i din forretningsmodel.