Digital markedsføring 2 – Hovedforløb Digital Handel

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

74 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer, Handelsuddannelse med specialer

Digital Handel

Dette to ugers kursus bygger oven på de grundsten, der blev lagt i Digital Markedsføring 1. Eleven kan selvstændigt opstille og udføre kampagner på tværs af digitale platforme, og efterfølgende analysere og vurdere resultatet, og komme med fagligt begrundede forslag til forbedringer til næste kampagne.

Dette forløb er blevet downloadet af 5 brugere.

Læringsmål

  • Eleven kan anvende sociale medier som salgskanal
  • Eleven kan udvikle indhold til forskellige sociale medier
  • Eleven kan medvirke til at opstille mål for virksomhedens digitale markedsføring og digitale kampagner i samspil med virksomhedens øvrige markedsføring
  • Eleven kan vurdere behov og salgspotentiale ved forskellige annonce- og reklamekampagner i digitale medier
  • Eleven kan udarbejde forskellige annonce- og reklamekampagner i forskellige digitale medier
  • Eleven kan gennemføre en markedsanalyse og på baggrund heraf udarbejde en begrundet plan for digitale markedsføringsindsatser

Beskrivelse

Eleverne arbejder med følgende emner:
1. Markedsanalyse
2. Markedsaføringsplan
3. SoMe
4. Den røde tråd
5. SEO
6. Kampagnetid
7. Hold på kunden
8. Effekt og optimering af kampagner
9. Salgspitch

Der er ikke udviklet materiale til alle emner, men der beskrevne læringsmål, samt forslag til indhold. EcomTrainer er en del af undervisningsmaterialet, så sørg for at have adgang hertil. Kontakt os for vejledning, hvis du ikke allerede har adgang.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.