Digital markedsføring 1 – 37 timer

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

37 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer, Handelsuddannelse med specialer

Digital Handel

Digital markedsføring er 5. og sidste obligatoriske fag på specialet Digital handel.
Formålet er klæde eleven på til at kunne varetage og forstå markedsføring på forskellige niveauer. Eleven kan anvende metoder til digital markedsføring, og kan relatere markedsføringen til det daglige arbejde. Eleven kan efterfølgende selv oprette kampagner på sociale medier, og bruge loyalitets-programmer aktivt i markedsføringen.

Dette forløb er blevet downloadet af 26 brugere

Læringsmål

  • Eleven har kendskab til markedsføringsfunktionens rolle i forhold til virksomhedens digitale forretningsmodel.
  • Eleven har kendskab til forskellige metoder og værktøjer inden for digital markedsføring herunder datadrevet markedsføring, value proposition og marketing automation.
  • Eleven har kendskab til content marketing og kan analysere indhold i forhold til anvendt medie.
  • Eleven kan vurdere virksomhedens søgeresultaters placering i søgemaskiner og stille forslag til indsatsområder til virksomhedens søgemaskineoptimering.
  • Eleven kan anvende metoder og værktøjer til at planlægge digital markedsføring på forskellige sociale medier.
  • Eleven kan oprette forskellige kampagner og bidrage til udvikling af online koncepter.
  • Eleven kan anvende loyalitetsprogrammer til brug i digital markedsføring.
  • Se alle målene i oversigten ov sammenhæng ml målpinde og læringsmål.

Beskrivelse

Eleverne arbejder med følgende emner:
1. Hvad er digital markedsføring
2. Digital markedsføring på forskellige kanaler
3. Content marketing
4. Loyalitetsprogrammer
5. Jura
6. Søgemaskineoptimering
7. Minifagprøve

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.