Digital kommunikation og nye forbrugertyper – USF Detail
Målgruppe
EUD GF2
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
8 timer
Uddannelse
Detailhandel med specialer
Dette forløb er udviklet til USF Detail.
Emnet giver indblik i fremtidens forbrugertyper kaldet SUBIT’erne, som består af fem grundlæggende forbrugertyper. De nye kundetyper handler på tværs af alle kanaler, så derfor er det vigtigt, at man som virksomhed fanger forbrugerne, der hvor der er. Eleverne kommer til at arbejde med casen Munk Store, som både har en fysisk butik og en webshop.
Beskrivelse
Eleven arbejder med:
– Præsentation af SUBIT’erne som nye forbrugertyper
– Digital kommunikation på forskellige sociale medier
– Munk Store som casevirksomhed, hvor der skal analysere på kommunikation på de forskellige sociale medier.
– En selvvalgt virksomhed, hvor der skal arbejdes med forbrugertyper og kommunikation.
Læringsmål
- Eleven skal have grundlæggende viden om Skriftlig, mundtlig og digital kommunikation til forskellige målgrupper.