Digital købsadfærd – Afsætning D – C
Målgruppe
EUD GF1
EUD GF2
EUX
Fagområde
Kontor, Handel og Forretningsservice
Varighed
6 timer
Uddannelse
Kontor med specialer
Detailhandel med specialer
Handelsuddannelse med specialer
Eventkoordinatoruddannelsen
Finansuddannelsen
Dette forløb er udviklet til Afsætning niveau D-C på grundforløbet.
Forløbet beskriver de gængse modeller for digitalt købsadfærd på B2C og B2B. Eleverne præsenteres for og arbejder med kundens digitale købsproces og konverteringstragten i B2C samt de særlige kendetegn på digitalt købsadfærd i B2B. Forløbet har en varighed på 6 timer.
Beskrivelse
Med udgangspunkt i AIDA-modellen og konverteringstragten arbejder eleverne med digitalt købsadfærd i B2C.
I B2B arbejder eleverne med de særlige karakteristika, der gør sig gældende for digitalt købsadfærd på forskellige platforme.
Læringsmål
- Du kan genkende købsadfærd på B2C- og B2B-markedet i online handel.
- Du kan anvende modeller om købsadfærd på B2C.
- Du kender fordele og ulemper ved forskellige digitale indkøbsmetoder ved B2B.