Digital købsadfærd – Afsætning D – C

Målgruppe

EUD GF1, EUD GF2, EUX

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

6 timer

Fagområde

Kontor med specialer, Handelsuddannelse med specialer, Eventkoordinatoruddannelsen, Finansuddannelsen, Detailhandel med specialer

Digital Handel

Dette forløb er udviklet til Afsætning niveau D-C på grundforløbet.
Forløbet beskriver de gængse modeller for digitalt købsadfærd på B2C og B2B. Eleverne præsenteres for og arbejder med kundens digitale købsproces og konverteringstragten i B2C samt de særlige kendetegn på digitalt købsadfærd i B2B. Forløbet har en varighed på 6 timer.

Gitte Bækmark konsulent
Per Utzon Underviser Aarhus business college
Morten Christoffersen Konsulent Videncenter for Digital handel
Dette forløb er blevet downloadet af 3 brugere

Læringsmål

  • Du kan genkende købsadfærd på B2C- og B2B-markedet i online handel.
  • Du kan anvende modeller om købsadfærd på B2C.
  • Du kender fordele og ulemper ved forskellige digitale indkøbsmetoder ved B2B.

Beskrivelse

Med udgangspunkt i AIDA-modellen og konverteringstragten arbejder eleverne med digitalt købsadfærd i B2C.
I B2B arbejder eleverne med de særlige karakteristika, der gør sig gældende for digitalt købsadfærd på forskellige platforme.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.