Digital købsadfærd (37 timer)

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

37 timer

Fagområde

Handelsuddannelse med specialer, Detailhandel med specialer

Digital Handel

Digital købsadfærd er 2. fag i specialet Digital handel.
Formålet med dette fag er, at eleven skal kunne forstå og anvende customer journeys som et essentielt værktøj til at optimere den enkelte kundes oplevelse og købsproces for derigennem at øge virksomhedens salg.

Gitte Bækmark konsulent
Jesper Krogh Schlosser Underviser Aarhus Business College
Casper Aagaard Nielsen Underviser Handelsfagskolen
Lasse Klubien Underviser NEXT
Morten Christoffersen Konsulent Videncenter for Digital handel
Bianca Tranberg Underviser & koordinator Tietgen
Dette forløb er blevet downloadet af 3 brugere

Læringsmål

  • Eleven har kendskab til begrebet customer journey.
  • Eleven kan segmentere målgrupper.
  • Eleven kan analysere forskellige målgruppers adfærd og foretrukne informationskanaler, og kan anvende dette til at målrette initiativer i relevante salgskanaler.
  • Eleven har kendskab til hvordan købsadfærden kan påvirkes ud fra forskellige parametre, herunder kundens aktuelle situation, omgivelser og ressourcer samt produktets karakter.
  • Eleven kan vurdere hvordan funktioner på virksomhedens digitale platform kan påvirke kunden.
  • Eleven har kendskab til relevante dataanalyseprogrammer med henblik på optimering af kunderejsen.
  • Eleven kan vurdere hvilke tiltag, der skaber øget kundeloyalitet ved digital handel.
  • Find de resterende lærinsgmål tilknyttet fagets målpinde i dokumentet Målpinde i materialet.

Beskrivelse

Med udgansgpunkt i både B2B- og B2Cvirksomheder arbejder eleverne med emner som købsadfærd, segmentering, personaer, touch- og painpoints, brugeroplevelse, Net Promoter Score, kundeloyalitet, digitale trends og customer journey mapping.
Se den fulde forløbsbeskrivelse i linket under Program over forløbet.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.