Målgruppe
Hovedforløb
Hovedforløb
Kontor, handel og forretning service
37 timer
Handelsuddannelse med specialer, Detailhandel med specialer
Digital købsadfærd er 2. fag i specialet Digital handel.
Formålet med dette fag er, at eleven skal kunne forstå og anvende customer journeys som et essentielt værktøj til at optimere den enkelte kundes oplevelse og købsproces for derigennem at øge virksomhedens salg.
Med udgangspunkt i både B2B- og B2Cvirksomheder arbejder eleverne med emner som købsadfærd, segmentering, personaer, touch- og painpoints, brugeroplevelse, Net Promoter Score, kundeloyalitet, digitale trends og customer journey mapping.
Eleverne arbejder med følgende emner:
- Emne 1: Begrebet Customer journey
- Emne 2: Forbrugerne flytter sig og du skal med
- Emne 3: Fra målgruppe til persona
- Emne 4: Korrekt behandling af data
- Emne 5: Brugervenlighed og brugeroplevelse
- Emne 6: Fra transaktion til relation
- Emne 7: Case