Digital detail – USF detail (3 timer)

Målgruppe

EUD GF2, EUX

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

3 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer

Digital Handel

Hvor skal de danske detailhandlere se hen, hvis de skal udvikle deres digitale indsatser og være med som first movers? Det giver dette forløb med sit internationale aspekt forskellige bud på. Der ses både mod øst i form af Kinas nye fødevarekoncept "hema" og mod vest i form af New York og Berlin.
Forløbet er udviklet til USF detail.

Gitte Bækmark konsulent
Camilla Sand Underviser Aalborg Handelsskole
Dette forløb er blevet downloadet af 21 brugere

Læringsmål

  • Du kan give eksempler på aktiviteter, der skaber værdi for kunden i en butik
  • Du kan give eksempler på den udvikling og digitaliseringsproces, detailhandlen gennemgår.
  • Du kan give eksempler på aktiviteter, der skaber værdi for kunden i en butik.

Beskrivelse

Eleverne skal med udgangspunkt i to FDIH-rapporter fra hhv. 13 og 18 finde og beskrive de fem mest fremtrædende digitale indsatser der er aktuelle i dag.
Herefter får eleverne præsenteret tre forskellige digitale indsatser fra internationale brands - disse skal bruges som udgangspunkt for en besvarelse af, hvor den danske detailhandel skal se hen i forhold til fremtidige trends og tendenser.

Rapporterne er venligst gjort tilgængelig af FDIH, og er beregnet til dette forløb.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.