Dataanalyse (37 timer)

Målgruppe

Hovedforløb

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service

Varighed

37 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer, Handelsuddannelse med specialer

Digital Handel

Digital købsadfærd er 4. fag i specialet Digital handel.
Formålet med dette fag er, at eleven opnår grundlæggende færdigheder i arbejdet med data og dataanalyser. Det gælder identificering af datakilder, indsamling og behandling af data samt omsætte data til praktisk anvendelse ved hjælp af relevante datahåndteringssystemer og visualisering.

Dette forløb er blevet downloadet af 28 brugere

Læringsmål

  • Eleven har kendskab til hvordan man opsætter og aflæser KPI’er.
  • Eleven kan indhente og sortere i data fx om kunder, lager, sortiment, leverandører og priser.
  • Eleven har kendskab til metoder til at vurdere datakvalitet.
  • Eleven kan anvende værktøjer til søgemaskineoptimering.
  • Eleven kan analysere relevante informationer i dataanalyseværktøjer.
  • Eleven kan visualisere og formidle resultater af dataanalyse.
  • Eleven kan vurdere håndtering af personfølsom data.
  • Eleven har kendskab til metoder til optimering af konvertering og kundeservice på baggrund af dataanalyser.

Beskrivelse

Hvor der før i tiden blev truffet beslutninger på baggrund af mavefornemmelser og personlige erfaringer og effektmåling var på yderst usikkert grundlag - kan man med opsamlet data i dag meget bedre analysere reelle målgrupper, deres medie- og indkøbsvaner.
Eleverne arbejder sig i dette materiale igennem både indsamling, bearbejdning, analyse og præsentation af dataanalysen.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.