Argumenter og appelformer – Dansk C

Målgruppe

EUD GF1, EUD GF2, EUX

Fag / Emner

Kontor, handel og forretning service, Grundfag (Dansk, matematik, sprog)

Varighed

3 timer

Fagområde

Detailhandel med specialer, Kontor med specialer, Handelsuddannelse med specialer, Eventkoordinatoruddannelsen

Digital Handel

Forløbet introducerer de klassiske appelformer, etos, logos og patos samt forskellige argumentationsformer. Både appel- og argumentationsformer er eksemplificeret ud fra produktbeskrivelser fra nettet og eleverne skal også arbejde med korrekt skriftlig fremstilling.

Dette forløb er blevet downloadet af 9 brugere

Læringsmål

  • Du skal kunne argumentere og kommunikere hensigtsmæssigt
  • Du skal kunne forklare og reflektere over sproglige normer

Beskrivelse

Produktbeskrivelser er en vigtig disciplin hos online forretninger for at kunne tiltrække og overbevise online kunder. I dette forløb er skriftligheden og henvendelsesformen i højsædet, mens det afsætningsmæssige glider i baggrunden. Appelformer og argumentationsformer bliver fint vist med screenshots fra forskellige konkrete produkter. Eleverne bliver stillet til opgave at bruge de forskellige appelformer, sproglige kneb og korrekt skriftlighed i arbejdet med selv at fremstille en god produktbeskrivelse.
Forløbet kan sagtens kombineres med andre discipliner indenfor online handel som SEO, købsadfærd mm.

Download materialer

Du skal være logget ind for at kunne downloade forløb.