
Dato / Tid
13. september 2022
Kl. 13:00 - 14:00
13. september 2022
Kl. 13:00 - 14:00
ONLINE - husk tilmelding
Alle taler om klimaet og ordet "bæredygtighed" bliver brugt i flæng på hjemmesider og i markedsføring. Men hvad må man egentlig sige? Til dette webinar får du en række færdselsregler, der er gode at huske, når du giver dig i kast med grønne budskaber.
Må du sige at en bluse er “klimavenlig”, hvis den er lavet af organisk bomuld og produceret i Danmark? Må du bruge “grønne” billeder på din hjemmeside? Hvor går grænsen for greenwashing?
Det giver dagens oplægsholder, Jacob Trier fra Publico sit bud på i dagens webinar.
Vær varsom med dine grønne ord
Det er ikke kun vildledende for forbrugeren at bruge de grønne ord forkert. Virksomheder kan også få Forbrugerombudsmanden på nakken. Det øgede brug af grøn markedsføring har resulteret i et stigende antal klager hos Forbrugerombudsmanden over greenwashing. Forbrugerombudsmanden fik derfor i finansloven for 2022 bevilliget 7 mio. kr. årligt fra 2022-2025 for at imødegå det øgede behov for fokus på netop sager om “Greenwashing”.
Du skal fortælle om dine gode initiativer – men lær at gøre det på den rigtige måde.
Hvad lærer du om på webinaret?