Webinar: Liveshopping – TV shopping på steroider

Dato / Tid

25. januar 2022

Kl. 13:00 - 14:00

Sted

ONLINE

Liveshopping på nettet fik for alvor medvind under Corona, men er stadig et forholdsvis nyt fænomen i Danmark. I Kina udgør liveshopping allerede i dag ca. 15% af al e-commerce omsætning, og det vokser bare år for år. Til dette webinar giver iværksætter og digital ekspert, Tim Frank, dig en introduktion til live-shopping og hvad der kræves for at komme i gang.

Hvad er live-shopping?

Kort fortalt er liveshopping en ny direkte salgskanal, hvor kunderne kan chatte, shoppe og interagere med dit brand. I Danmark foregår live-shopping typisk på Facebook eller Instagram, hvor kunder kan shoppe i realtid, mens du fortæller om produkterne. Det kan integreres fuldt ud med en eksisterende webshopløsning, så du som virksomhed også får data hjem til egen platform.

TV-shopping på steroider

Matas, Helsam og Aarstiderne er nogle af dem, der er med på live-shopping bølgen, der skyller ind over Europa. Tim Frank vurderer at tendensen kun vil fortsætte: “Det er en form for TV-shopping på steorider – der er ingen tvivl om, at det er et fænomen der kommer drønende.”

Det er allerede en profession i Kina at være “Live-stream anchor” og det er gerne nogle af de mest populære influencers der fungerer som studieværter. Af de mest kendte er Kinas live-streaming stjerne, “Lipstick King” (Austin Li Jiaqi), som på 12 timer omsatte for 1,7 mia. dollars til et livestreaming-event i forbindelse med Kinas største shopping dag “Singles’ Day” d. 11. november.

1200 kunder i butikken i Holstebro

Flere mindre detailhandlere eksperimenterer også med at sende live fra deres butikker med direkte salg til seerne. I Degn Topshop på Store Torv i Holstebro er der en aften i februar over 1200 kunder. De kigger med live, mens indehaver Marianne Degn og datteren Christine Degn Friisviser tøjet frem, mens de taler med hinanden og med kameraet.

Hvad hører du om på webinaret?

  • Hvad er livestreaming og hvorfor er det populært?
  • Hvad fungerer særligt godt til live-shopping?
  • Hvor effektiv en salgskanal er det? (Kan det betale sig?)
  • Hvilke sociale medier kan man sælge fra?
  • Hvad skal der til for at man som virksomhed kan komme i gang med live-shopping?

Tilmelding

Webinaret er åbent for alle, uanset om du er underviser, elev eller arbejder i en virksomhed.

Invitér dine elever med!

Er du underviser og vil du gerne tilmelde dig med din klasse? Så kan du vælge blot selv at tilmelde dig og så videresende link til dine elever. De vil blive bedt om at logge ind med navn og email, når de skal deltage i selve webinaret.

Spørgsmål I kan arbejde med på klassen efter webinaret:

  • Hvorfor er liveshopping en effektiv salgskanal?
  • Hvad skal man som virksomhed være opmærksom på, før man går i gang med live-shopping?
  • Hvilke typer af produkter egner sig godt til live-shopping?

Dagens ekspert: Tim Frank

Tim Frank Andersen har arbejdet indenfor det digitale område i over 25 år. I dag står han i spidsen for software virksomheden Liveshopper, som han er medstifter af. Han er en af Danmarks succesfulde serieiværksættere, og har gennem årene stået bag en lang række stærke start-ups, ekspanderende virksomheder og exits.

Han har skrevet 2 bøger: “Mærkevarer på Internettet” og ”10 digitale strategier”. Derudover har han været ekspert på Godmorgen Danmark i 10 år og vært på TV-programmet: ”Danmarks bedste ide”.

Tim Frank

Co-founder & Executive Chairman, Liveshopper

Har du spørgsmål?

Skriv en kommentar