Webinar – Influencer Marketing

Dato / Tid

16. maj 2019

Kl. 15:30 - 16:00

Sted

Online - husk tilmelding via linket

Hvorfor bruger virksomheder "Influencers" til at lave deres markedsføring for dem? Bliv klogere på det boomende marked inden for Influencer Marketing i dette 30 min. lange webinar.

Hvad er Influencer Marketing?

Kendall Jenner har ca. 107 mio på Instagram. Rasmus Brohave har omkring 250.000 på YouTube.

Det er blevet profitabelt at have mange følgere. Og ikke kun for de helt store og kendte, men også de såkaldte micro-influencers kan nyde godt af brands der gerne vil betale penge for at få promoveret deres produkt.

Ideen bag er, at influenceren har en højere grad af troværdighed og at målgruppen vil være mere tilbøjelig til at købe produktet efter at deres favorit-blogger/kendis har anbefalet det.

Hvorfor er det interessant at bruge Influencers?

Fordi at det sælger.

74% bruger sociale medier, når de skal undersøge et nyt produkt. Og én ud af tre har købt et produkt på baggrund af en influencers sponsorerede indhold.

44% af forbrugere mellem 25 og 34 år stoler nemlig på, hvad en influencer siger om et brand, mens kun 21% stoler på, hvad et brand siger om sig selv (Kilde: Infomedia).

Bliv klogere på 30 min.:

Vi har inviteret den danske direktør for Splay One, Adrian Langer ind til en snak om bl.a.:

  • Hvad kan den type markedsføring, som “almindelig” markedsføring ikke kan?
  • Hvordan finder man den rette Influencer?
  • I hvilke sammenhænge giver det mest værdi?
  • Hvordan måler man på indsatsen ved at bruge Influencers?
  • Hvad er risiciene ved at bruger Influencers og hvad har man ikke kontrol over?

Vi krydrer oplægget med en række eksempler, så glæd dig til at blive klogere!

Det er gratis og åbent for alle – men husk tilmelding.

Vi ses!

Om dagens ekspert

Adrian Langer besidder et bredt kendskab til digitale medier og online tilstedeværelse og har været landedirektør for Splay One i Danmark siden 2014. Med Adrian i spidsen har Splay One Danmark kørt +250 kampagner siden 2014. Samlet set har Splay One 120 medarbejdere og arbejder med over 550 influencers i Sverige, Norge, Finland og Danmark.

Skriv en kommentar