Webinar: Hvordan fungerer Influencer Marketing?

Dato / Tid

1. juni 2022

Kl. 13:00 - 14:00

Sted

Online

Influencer marketing er vokset til at være en industri på over 13 mia. dollars og væksten ser kun ud til at fortsætte. Hvad er fordelene for virksomheder ved at bruge influencers og hvordan matcher man med de rigtige influencers? Det kan du blive klogere på i dette webinar, hvor vi får besøg af Christine Matthesen, som tidligere har været ansat ved TikTok og som nu håndterer influencer marketing for bl.a. Coca Cola, Netflix og L'Oréal i Norden.

“Hvis Maria anbefaler det, så køber jeg”

Du stoler sandsynligvis mere på, hvad din ven, kollega eller nabo siger om et produkt, end hvad en virksomhed selv melder ud. Det er netop denne mekanisme, som influencer marketing gør brug af. Og branchen har vokset sig fra at være eksperimenterende til nu at være en del af rigtig mange virksomheders markedsføringsindsats.

Men hvordan skaber man en god relation til en influencer og sikrer at hun/han også lever brandet og giver den værdi man har betalt for? Det kan du blive klogere på til dette webinar.

Det lærer du om på webinaret

Dagens ekspert er Christine Matthesen der er Social & Influencer Manager hos Wavemaker og har tidligere været ansat hos TikTok. I dag hjælper hun bl.a. Coca Cola, Netflix, Stimorol og Flying Tiger med at lave influencer marketing.

På webinaret kommer vi bl.a. omkring:

  • Hvordan ser influencer-landskabet ud lige nu?
  • Hvad er den gode business case for virksomheder ved at bruge influencers?
  • Hvad skal man kigge efter for at matche med den rette influencer?
  • Hvordan prissætter man influencer marketing?
  • Hvordan kan du evaluere og måle på effekten af influencer marketing?

Se case: JBL #passonthemusic

I samarbejde med JBL lavede Wavemaker en influencer kampagne, der skulle få de unge til at købe JBL høretelefoner. Her benyttede de sig af influencers på TikTok og skabte en underholdende kampagne, hvor hver influencer skulle “pass on the music”.

Hver video startede med at influenceren modtog høretelefonerne fra den tidligere influencer i toppen af skærmen og videregav dem i slutningen af videoen. Kampagnen gav endnu bedre resultater end forventet og skabte over 8,5 mio. visninger.

Du kan se et udsnit af kampagnen nedenfor eller læse mere om casen her.

Hvem er webinaret for?

Webinaret er åbent for alle og som underviser kan du med fordel invitere dine elever med, og vi har nedenfor samlet en række arbejdsspørgsmål, som I vil kunne diskutere på klassen efterfølgende.

Invitér dine elever med!

Er du underviser og vil du gerne tilmelde dig med din klasse? Så kan du vælge blot selv at tilmelde dig og så videresende link til dine elever. De vil blive bedt om at logge ind med navn og email, når de skal deltage i selve webinaret.

Spørgsmål I kan arbejde med på klassen efter webinaret:

  • Hvad kan influencers bidrage med til en virksomheds markedsføring?
  • Hvad skal man overveje når man skal finde en influencer at samarbejde med?
  • Hvordan kan man måle på influencer marketing?

På vores læringsplatform, EcomTrainer, kan I ligeledes finde værktøjet Woomio, som er et digitalt værktøj, som virksomheder kan bruge til at finde de helt rigtige influencers. I kan med fordel arbejde med dette efter webinaret. I finder værktøjet ved at logge ind på EcomTrainer med jeres UNIlogin.

Har du spørgsmål?

Janne Gaye4171 5706jga@digitalhandel.dk