Webinar: E-mail marketing automation (for elever og undervisere)

Dato / Tid

10. november 2020

Kl. 10:00 - 11:00

Sted

Online - husk tilmelding

Nyhedsbreve er ikke bare nyhedsbreve længere: Ved hjælp af data, segmentering og automatisering kan du sætte turbo på din email marketing og levere personaliserede budskaber på de rette tidspunkter til de rette kunder. Få en introduktion til email marketing automation til dette webinar med ekspert, Kasper Friis.

Data, flows og skræddersyet kommunikation

Langt de fleste marketingafdelinger i landets e-handels-virksomheder har et intenst fokus på Facebook-annoncering, Google Ads og SEO. Det er ganske berettiget, men det ses desværre alt for ofte, at virksomheder ser potentialet med marketing automation flyve forbi. Det mener dagens ekspert Kasper Friis i hvert fald.

Og hvorfor skal du have fokus på mulighederne med marketing automation? Ud over at email marketing er én af de kanaler med størst Return-on-investment (ROI), så giver email marketing dig også mulighed for at levere skræddersyet information til hver enkelt modtager.

Indhold på dagen

  • Introduktion: Hvad er e-mail marketing automation?
  • Hvordan understøtter e-mail marketing automation kunderejsen?
  • I gang med e-mail marketing automation: Systemer, flows og datainput.
  • Hvordan måler man effekten af sin email marketing?
  • Best practices: Få et indblik i, hvordan opsætningen hos en af Sveriges største webshops ser ud.
  • Et kig ind i “hverdagen for en marketing automation-konsulent”

Vi har sat en time af til webinaret, hvor der vil være tid til spørgsmål undervejs og til slut.

Hvem kan deltage?

Dette er en introduktion til email marketing og både undervisere og elever fra erhvervsskolerne kan med fordel deltage. Webinaret vil være særligt relevant for grundforløbselever i afsætning og erhvervsinformatik, samt hovedforløbselever i digital handel, detail og handel. 

Tilmelding til webinaret

Hvis du som underviser skal have din klasse med, kan du nøjes med at tilmelde dig selv, og så efterfølgende sende deltagerlink til dine elever (de vil blive bedt om at logge ind med egen navn og email).

Arbejdsspørgsmål

Forslag til spørgsmål som eleverne kan arbejde med på baggrund af webinaret:

  • Hvad er et email-flow?
  • Hvordan kan data optimere din kommunikation?
  • Hvilke fordele og ulemper ser du ved brug af automation marketing?
  • Hvordan måler man på effekterne af email marketing?
  • Hvad skal der til for en virksomhed at gå fra brug af email marketing til email automation marketing?
  • Specifikt til elever på hovedforløb: Hvordan kan din praktikvirksomhed benytte sig af automation marketing?

 

Evalueringsskema til eleverne

Du kan evt. bede dine elever evaluere webinaret og samtidig sikre fastholdelse af eleverne undervejs ved hjælp af nedenstående skema. Her bliver eleverne bedt om at evaluere webinaret, skrive tre læringer de har fået, samt sætte deres noter fra webinaret ind i skemaet. Skemaet er til egen brug og diskussion på klassen og skal ikke sendes til videncenteret.

Dagens ekspert

Kasper Friis er indehaver af marketing automation-bureauet WeAutomate ApS, der yder konsulentrådgivning til virksomheder over hele Europa, navnlig Skandinavien og Tyskland. Tidligere har Kasper været marketingdirektør i Danmarks største content marketing-bureau TEXTA A/S, samt holdt oplæg for Google Succes Online om e-mail marketing automation.

Kasper Friis

Indehaver / WeAutomate 42 45 06 99

Spørgsmål?

Webinaret afholdes af Videncenter for Digital Handel med det formål at tilføre viden til erhvervsuddannelserne. Virksomheder, organisationer og andre uddannelsesinstitutioner er velkomne til at deltage.

Har du spørgsmål?

Janne Gaye 41715706

Skriv en kommentar